A meglévő vagy a leendő kollégák fontosabbak?

Még mielőtt a HR-es kollégák sokkot kapnának, gyorsan leszögezzük, hogy választás helyett arról a jelenségről van szó, hogy ma már egy cég munkáltatóként a meglévő kollégák mellett a leendő munkatársakkal is kapcsolatban van. Az új munkatársak megtalálása ugyanis nem az álláshirdetéssel kezdődik, hanem már azt megelőzően, a cég mint munkáltató bemutatásával. A K&H HR vezetője szerint minél tudatosabban történik ennek a munkáltatói imidzsnek a bemutatása, annál nagyobb eséllyel éri el és nyeri meg a munkaerőpiac azon jelöltjeit, akikre valóban szüksége van. Így időt, energiát és végső soron pénzt tud megtakarítani a vállalat. 

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A covid idején a dolgozók fizikai és mentális egészsége, a home office alatt is hatékony kapcsolattartás és a motiválás volt a HR fókuszában, azonban a járványhelyzet elmúltával egy régi/új terület, a leendő munkavállalók elérése is egyre hangsúlyosabbá válik.

„A HR feladata kibővült, és a meglévő kollégákkal folytatott párbeszéd mellett újra kiegészült a szervezeten kívüli, leendő munkatársak megtalálásával és megnyerésével. Az új munkatársak felvétele ugyanis már nem az álláshirdetéssel kezdődik, hanem azt megelőzően, a cég mint munkáltató bemutatásával” – hangsúlyozta Medvey Leila, a K&H HR igazgatója.

A leendő kollégák megnyerése is fontos (Fotó: Depositphotos)
A leendő kollégák megnyerése is fontos (Fotó: Depositphotos)

Új célcsoport új feladatokkal

A leendő munkavállalók eléréséhez és megnyeréséhez ugyanolyan átgondolt és jól felépített munkáltatói stratégia szükséges, mint ahogyan a vásárlók esetében történik.

„Az, hogy egy vállalat ismert legyen és vonzó megítélést alakítson ki magáról, nemcsak a fogyasztói, de a munkavállalói piacon is fontos. Egyrészt, mert így érhetjük el, hogy a cég mindig megfelelő mennyiségű és képességű dolgozót foglalkoztathasson. Másrészt, ha a munkáltatói képet nem kezeljük aktívan, a leendő munkatársakban akkor is kialakul egy vélemény a vállalatról – csak éppen a különböző pletykák, közösségi média tartalmak, sajtóhírek alapján. Azzal tehát, ha aktívan és folyamatosan építjük a munkáltatói márkát, eredményesebb és hatékonyabb lesz a munkaerőkeresés, illetve zavartalan az üzleti működés, amivel időt és költséget spórolhat meg a cég” – hívta fel a figyelmet a HR szakember.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo