A magyarok közel fele 10 ezer forintnál is kevesebbet szán karácsonyi ajándékra

A magyarok 46 százaléka 10 ezer forintnál is kevesebbet szán idén szerettei ajándékára. Aki teheti, a beszerzést a novemberi akciókat kihasználva ejti meg, de sokan kivárják a decemberi fizetés megérkezését – derül ki a MediaMarkt friss kutatásából.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A műszaki áruházlánc az elmúlt évekhez hasonlóan idén novemberben is megkérdezte a lakosságot a karácsonyi ajándékozási terveiről. Az Opinio Institute segítségével végzett kutatás eredményei szerint a korábbi évekhez képest határozottabb elképzelésünk van arról, mit is szeretnénk a fa alá, ugyanakkor az ajándékokra szánt szűkös költségkeret miatt valószínűleg sokak számára a kiszemelt tárgy csak vágyálom marad.

A haszontalan apróságok ideje lejárt

Míg a MediaMarkt tavaly karácsony előtti kutatása alkalmával az emberek 38 százaléka nyilatkozott úgy, hogy örülne ajándékba valami meglepetésnek, akkor is, ha az a valami kevésbé hasznos, addig idén ez az arány már csak 10 százalék. Az emberek relatív többsége (40 százalék) szeretné, ha olyan praktikus dolgokat kaphatna, amire valóban szüksége van – erre leginkább az önálló életet most kezdő húszas, harmincas korosztály vágyik –, a megkérdezettek további 6 százalék-a pedig csak a konkrétan kinézett holminak örülne. A válaszadók 24 százaléka tárgyak helyett inkább valamilyen közös élményt, utazást, programot szeretne szeretteivel. Elsősorban a nők és az idősebb, 50+ korosztály preferálná az ilyen jellegű közös ajándékokat. Ugyanakkor a válaszadók közel ötödének (17 százalék) saját bevallása szerint megvan mindene, ezért semmilyen meglepetésre nem vágyik.

10 ezer alatt (Fotó: Pixabay)
10 ezer alatt (Fotó: Pixabay)

Műszaki cikk ajándékba? Arra vágyunk, amivel az időnk nagy részét töltjük

Majdnem minden második (48 százalék) családban felmerül időnként a műszaki cikk vásárlásának igénye, szüksége karácsony alkalmával, de mindössze 12 százalékuk szerint jellemző, hogy ezeket a tárgyakat meg is veszik. A háztartási cikkek közül egyértelműen az olyan jelentős beruházásnak számító nagygépek végeztek a kívánságlista első helyén (18 százalék), mint a mosógép, szárító, sütő, hűtő. Ezekre, valamint a kisebb konyhai és egyéb háztartási munkát megkönnyítő eszközökre leginkább a nők vágynak. A képzeletbeli dobogó második helyén – holtversenyben a kisgép kategóriával (14 százalék vs. 13 százalék) – a számítástechnikai eszközök szerepelnek. Bár utóbbira pedig a férfiak tartanak igényt nagyobb arányban, összességében az első három leginkább vágyott termékkör mind a két nem esetében azonos. A negyedik helyen van eltérés, itt a nők egy új mobilt, a férfiak viszont inkább egy új konzolt vagy játékot látnának szívesebben a fa alatt. Nemtől függetlenül, a 20 év alattiaknak elsősorban számítástechnikai eszközökre, új laptopra lenne szüksége bevallásuk szerint.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo