A használt import autók több mint felének volt balesete

Számos autó kerül át egy-egy tulajdonoscsere során egy másik országba. Különösen igaz ez a kelet-európai használtautó-piacra, melynek nagy részét a Nyugat-Európából érkező autók teszik ki. Kontinensünkön a legtöbb használt járművet Németország exportálja, a helyzet Európa különböző részein azonban eltérő.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég mostani kutatásából kiderül, mely országokból érkeznek leggyakrabban használt autók Magyarországra. A felmérés továbbá feltárja az importált járműveket érintő legfőbb kockázatokat is.

A német autók jól karbantartott járművek hírében állnak

Magyarországon a használt autók 39,4 százaléka a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező Németországból származik. A sorban Olaszország (16,8 százalék), Franciaország (7,9 százalék), Belgium (7,5 százalék) és Ausztria (6,2 százalék) következik. A számok a carVertical platformon található több mint egymillió járműtörténeti jelentésből származnak, ám a vállalat hozzáteszi, hogy ez a kimutatás nem feltétlenül tükrözi a tényleges magyarországi regisztrációs statisztikákat.

A használtautó-vásárlók elsősorban Németországban keresnek gépkocsikat, mivel úgy tartják, hogy a német sofőrök jobban vigyáznak az autójukra, mint bárki más. Az általános vélekedés szerint a legnagyobb használtautó-piacon a tulajdonosok ugyanis nem mulasztják el a műszaki ellenőrzéseket, időben elvégzik a minőségmegőrző javításokat, és jellemzően jobban felszerelt járműveket vásárolnak – mondja Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Az autók állapotát és a leggyakoribb problémákat nagymértékben befolyásolja, hogy melyik területről érkeznek. A skandináv országokból (például Svédországból) származó járműveknél gyakran fordul elő korrózió az éghajlatra jellemző hó és fagy, valamint az utak sózása miatt.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo