A használt import autók több mint felének volt balesete

Számos autó kerül át egy-egy tulajdonoscsere során egy másik országba. Különösen igaz ez a kelet-európai használtautó-piacra, melynek nagy részét a Nyugat-Európából érkező autók teszik ki. Kontinensünkön a legtöbb használt járművet Németország exportálja, a helyzet Európa különböző részein azonban eltérő.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég mostani kutatásából kiderül, mely országokból érkeznek leggyakrabban használt autók Magyarországra. A felmérés továbbá feltárja az importált járműveket érintő legfőbb kockázatokat is.

A német autók jól karbantartott járművek hírében állnak

Magyarországon a használt autók 39,4 százaléka a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező Németországból származik. A sorban Olaszország (16,8 százalék), Franciaország (7,9 százalék), Belgium (7,5 százalék) és Ausztria (6,2 százalék) következik. A számok a carVertical platformon található több mint egymillió járműtörténeti jelentésből származnak, ám a vállalat hozzáteszi, hogy ez a kimutatás nem feltétlenül tükrözi a tényleges magyarországi regisztrációs statisztikákat.

A használtautó-vásárlók elsősorban Németországban keresnek gépkocsikat, mivel úgy tartják, hogy a német sofőrök jobban vigyáznak az autójukra, mint bárki más. Az általános vélekedés szerint a legnagyobb használtautó-piacon a tulajdonosok ugyanis nem mulasztják el a műszaki ellenőrzéseket, időben elvégzik a minőségmegőrző javításokat, és jellemzően jobban felszerelt járműveket vásárolnak – mondja Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Az autók állapotát és a leggyakoribb problémákat nagymértékben befolyásolja, hogy melyik területről érkeznek. A skandináv országokból (például Svédországból) származó járműveknél gyakran fordul elő korrózió az éghajlatra jellemző hó és fagy, valamint az utak sózása miatt.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo