A növekedés másik gátja az úgynevezett „hatótáv dilemma". Városi autózás esetén ez azonban nem jelent problémát, mivel a statisztikák szerint ezeket a kisautókkal átlagosan naponta 20-22 km-t tesznek meg.
Olasz dizájn, személyre szabható külső
„A YOYO-val egy új mobilitási szegmenset szerettünk volna létrehozni” – mondta el Giorgio Astesano, a YOYO termékmenedzsere. A XEV Cars 2017-es alapításakor olyan autót szerettek volna tervezni, amelynek segítségével a városi mobilitás örömteli lehet mindenki számára és nem csupán a vezetés, hanem a fenntartási költségek tekintetében is. Az első YOYO 2021-ben állt forgalomba Torinóban, és Olaszországban már a közösségi autómegosztók kínálatában is megjelent. Mi több, Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban már akkumulátorcserélő állomások is létesültek, ahol percek alatt kicserélhető a három, 25 kilós akkumáltortelep.
Mire képes?
A minimális költségekkel fenntartható autó 10,3 kWh-s akkumulátorral rendelkezik. Az otthoni vagy utcai töltéssel az átlagos töltési idő 3,5 óra, de a technológia lehetővé teszi az 5 perces akkumulátor cserét, ami jelenleg az autómegosztók által élvezhető előny. A maximális teljesítménye 11 kilowatt, a végsebessége pedig 80 km/h, ami lehetővé teszi a szabályos közlekedést az ország bármelyik közútján. A jármű töltése otthoni körülmények között, 100 km-re vetítve körülbelül 700 forintba kerül (nem kalkulálva az ennél jóval kedvezőbb, támogatott villany árszabással).