6,2 százalékos 12 havi infláció

2002. februárban az egyhavi átlagos áremelkedés 1,0% volt, 2001. februárhoz viszonyítva pedig 6,2%-kal növekedtek az árak. Idén az első két hónapban átlagosan 6,4%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában - tette közzé a KSH.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszerek drágulása 0,32%-kal, a szolgáltatásoké 0,31%-kal, a szeszes italok, dohányáruké 0,17%-kal, az egyéb cikkek, üzemanyagoké 0,15%-kal, a háztartási energiáé 0,14%-kal emelte, míg a ruházkodási cikkek körében bekövetkezett árcsökkenés 0,13%-kal mérsékelte az előző hónaphoz viszonyított áremelkedést.
Ez év februárban a központi, illetve az önkormányzati intézkedések árnövelő hatása 0,3% volt.

1 hónap alatt, 2002. januárhoz viszonyítva az élelmiszereken belül az átlagos mértéket meghaladó drágulás volt megfigyelhető az idényáras élelmiszerek (5,7%), a tej (3,5%), az étolaj (3,4%), a sajt (2,8%), az iskolai étkezés (2,6%) és a munkahelyi előfizetéses étkezés (2,2%) esetében. Csökkent a tojás (2,8%), a sertéshús (2,5%) és a baromfihús (2,1%) ára.

2002. februárban – hasonlóan az előző évek tendenciájához – a szezonvégi akciók következtében a ruházkodási termékek árai csökkentek. Az egyéb cikkek, üzemanyagok főcsoportban az átlagosnál kisebb volt az áremelkedés, ezen belül 1,9%-kal emelkedett a járműüzemanyagok ára. A szeszes italok, dohányáruk és a háztartási energia körében az árak az átlagosnál nagyobb mértékben emelkedtek. Ezen belül a sör 2,8%-os és az elektromos energia 4,0%-os árnövekedése volt kiemelkedő. A szolgáltatások közel átlagos mértékű drágulásán belül a postai szolgáltatások 7,1%-kal, a szemétszállítás 3,5%-kal került többe, mint 2002. januárban.

Az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, valamint a friss hazai és déligyümölcs) nélkül számítva egy hónap alatt a fogyasztói árak 1,0%-kal emelkedtek.

Az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, valamint a friss hazai és déligyümölcs) nélkül számítva egy hónap alatt a fogyasztói árak 0,8%-kal emelkedtek.

12 hónap alatt, 2001. februárhoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagot meghaladóan emelkedtek. Ezen belül jelentős szóródás figyelhető meg: az étolaj 21, a sertészsiradék 20, a szalonna 17, a szalámi, sonka és az iskolai étkezés 13%-kal drágult. Csökkent viszont az elmúlt 12 hónap alatt a liszt (9%), a tojás (6%) és a csomagolt kávé (2%) ára.

A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan kevesebbet kellett fizetni, mint 2001. februárban. Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a ruházkodási cikkek 12 hónap alatt az átlagosnál kisebb mértékben drágultak. A szolgáltatások átlag feletti áremelkedésén belül kiemelkedett a lakbér 16, a testápolási szolgáltatás 14, a tv-előfizetés, a járműjavítás és a szemétszállítás 11%-os árváltozása. A háztartási energia és a szeszes italok, dohányáruk árnövekedése is magasabb volt az átlagosnál, a csoporton belül az egyes tételek árváltozásában azonban nem volt jelentős szóródás.

2002. februárban a szezonálisan kiigazított „alapdrágulás” (maginfláció) az előző hónaphoz 0,6%, 2001. februárhoz viszonyítva 6,7% volt. Részletesebb információk „Az új típusú maginflációs mutató visszatekintő adatsora” című időszaki tájékoztatóban találhatók.

2002. februárban a nyugdíjas fogyasztóiár-index az előző hónaphoz 101,0% volt, az előző év februárhoz pedig 107,2%.


Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo