60 milliárd reklámra

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete közzé teszi a 2005. évi televíziós és rádiós reklámtorta adatait, az Ernst & Young által összegyűjtött és összesített számok alapján.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Műsorszolgáltatók Egyesülete a tagok megbízása alapján közzé teszi a 2005. évi televíziós és rádiós reklámtortát, vagyis az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges, nettó árbevételeinek számszerűsítését. A kezdeményezés egyedülálló, hiszen a televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. Publikáltak bruttó bevételt (TNS Media Intelligence, korábbi nevén Mediagnózis), továbbá becsléseket (MRSZ), de a tényleges bevételeket bemutató, a műsorszolgáltatók által közzétett nettó árbevétel adat ez idáig még nem látott napvilágot. A 2005-ös évi reklámtorta adatszolgáltatói között az összes jelentős televízió megtalálható: ATV, Cartoon Network, Cool, Discovery, Duna TV, Film+, FIX TV, Hálózat TV, Hír TV, Magyar Televízió, Minimax, National Geographic Channel, PAX TV, RTL Klub, Spektrum, Sport1, Sport2, TV2, Viasat 3, VIVA. Ezen felül a legnagyobb kereskedelmi rádiók is csatlakoztak a kezdeményezéshez: Danubius Rádió, Juventus Rádió, Sláger Rádió.

A reklámtorta méretének megállapításához az adatokat a televíziók és a rádiók szolgáltatták. Az adatok összegyűjtését és összesítését az Ernst & Young, a világ egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és tranzakciós tanácsadó vállalata végezte. Az Ernst & Young összesítése alapján 2005-ben a nettó televíziós reklámpiac mérete 60 447 millió forint, a nettó rádiós reklámpiacé pedig 7 789 millió forint volt.

" Az adatszolgáltatásra felkért televíziók és rádiók döntő többségben megadták számunkra a kért információkat és az összesítésünk az általuk megadott adatokon alapul. A megbízásunk biztosítja, hogy az egyes televíziók és rádiók adatai más célra nem kerülhetnek felhasználásra, az átadott adatokat az összesítést követően megsemmisítettük" - nyilatkozta Keserű Csaba, az Ernst & Young Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója.

Az elektronikus reklámtorta meghatározásánál a Műsorszolgáltatók Egyesületének tagjai a reklámszpotokból és szponzorációból származó "net-net" (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) bevételeket vették figyelembe. Így a reklámtorta nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a "merchandise eszközök" (saját márkás árucikkek). A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.

A napvilágot látott számok a teljes TV-piac eredményét tükrözik: az AGB mérése szerint az adatszolgáltató televíziók összesített átlagos SHR (share) adata 92,9% a 4 év feletti korosztályban, videóval és HBO-val kiegészítve. Ez utóbbiak azért szerepelnek az adatok között, mert nincs külön, a tortából "hiányzó" reklámbevételük. A rádiók esetében szintén közölték bevételi adataikat a legjelentősebb piaci szereplők.

A Műsorszolgáltató Egyesület célkitűzése szerint a jövőben minden év második negyedévében teszi majd közzé a reklámbevételi adatokat.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo