60 milliárd reklámra

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete közzé teszi a 2005. évi televíziós és rádiós reklámtorta adatait, az Ernst & Young által összegyűjtött és összesített számok alapján.

A Műsorszolgáltatók Egyesülete a tagok megbízása alapján közzé teszi a 2005. évi televíziós és rádiós reklámtortát, vagyis az elektronikus médiumok reklámból befolyt, tényleges, nettó árbevételeinek számszerűsítését. A kezdeményezés egyedülálló, hiszen a televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. Publikáltak bruttó bevételt (TNS Media Intelligence, korábbi nevén Mediagnózis), továbbá becsléseket (MRSZ), de a tényleges bevételeket bemutató, a műsorszolgáltatók által közzétett nettó árbevétel adat ez idáig még nem látott napvilágot. A 2005-ös évi reklámtorta adatszolgáltatói között az összes jelentős televízió megtalálható: ATV, Cartoon Network, Cool, Discovery, Duna TV, Film+, FIX TV, Hálózat TV, Hír TV, Magyar Televízió, Minimax, National Geographic Channel, PAX TV, RTL Klub, Spektrum, Sport1, Sport2, TV2, Viasat 3, VIVA. Ezen felül a legnagyobb kereskedelmi rádiók is csatlakoztak a kezdeményezéshez: Danubius Rádió, Juventus Rádió, Sláger Rádió.

A reklámtorta méretének megállapításához az adatokat a televíziók és a rádiók szolgáltatták. Az adatok összegyűjtését és összesítését az Ernst & Young, a világ egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és tranzakciós tanácsadó vállalata végezte. Az Ernst & Young összesítése alapján 2005-ben a nettó televíziós reklámpiac mérete 60 447 millió forint, a nettó rádiós reklámpiacé pedig 7 789 millió forint volt.

" Az adatszolgáltatásra felkért televíziók és rádiók döntő többségben megadták számunkra a kért információkat és az összesítésünk az általuk megadott adatokon alapul. A megbízásunk biztosítja, hogy az egyes televíziók és rádiók adatai más célra nem kerülhetnek felhasználásra, az átadott adatokat az összesítést követően megsemmisítettük" - nyilatkozta Keserű Csaba, az Ernst & Young Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatója.

Az elektronikus reklámtorta meghatározásánál a Műsorszolgáltatók Egyesületének tagjai a reklámszpotokból és szponzorációból származó "net-net" (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) bevételeket vették figyelembe. Így a reklámtorta nem tartalmaz olyan egyéb bevételi forrásokat, mint az emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a "merchandise eszközök" (saját márkás árucikkek). A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.

A napvilágot látott számok a teljes TV-piac eredményét tükrözik: az AGB mérése szerint az adatszolgáltató televíziók összesített átlagos SHR (share) adata 92,9% a 4 év feletti korosztályban, videóval és HBO-val kiegészítve. Ez utóbbiak azért szerepelnek az adatok között, mert nincs külön, a tortából "hiányzó" reklámbevételük. A rádiók esetében szintén közölték bevételi adataikat a legjelentősebb piaci szereplők.

A Műsorszolgáltató Egyesület célkitűzése szerint a jövőben minden év második negyedévében teszi majd közzé a reklámbevételi adatokat.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo