5,5 százalékos inflációs jóslat nyárra

A fogyasztói árak 2002 júliusában várhatóan 5,5 százalékkal haladják meg az egy évvel korábbit, míg a termelői árak 2,7 százalékkal lesznek magasabbak a 2001. év azonos időszakinál - hozta nyilvánosságra az Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet Mikroszkóp című kiadványában.

A kutatóintézet arra számít, hogy a következő hónapokban még nem indul meg az ipari termelés erőteljes növekedése. Prognózisuk szerint érezhető fellendülésre az év második felében kerülhet sor. Az ipari termelés 2002 júniusában 3,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit az előrejelzés szerint.
Az első fél év végén a kutatók az iparban a belföldi értékesítés egyszázalékos és az exportértékesítés 7,1 százalékos növekedésére számítanak az egy évvel korábbiakhoz képest.
A kiskereskedelmi forgalom volumenének növekedési üteme a kutatók szerint nem változik számottevően, júniusban a tavalyi azonos időszakinál 4,7 százalékkal magasabb forgalmat valószínűsítenek.
A prognózis kitér a várható világgazdasági fellendülés hatására, amely véleményük szerint a BUX-index értékét az első fél év végére 8.700 pontra emelheti.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo