A közlemény hangsúlyozza, hogy az értéknövekedés ellenére mennyiségben 2 százalékkal csökkent a forgalom. A piaci trendeket jelentősen befolyásolta a kompakt termékek térnyerése. A prémium mosószerek árának ugrásszerű emelkedése az összes termék átlagárát a 2006 november-decemberi 394 forintról 505 forintra emelte tavaly.
A kategória mennyiségben mért forgalmán belül 4 százalékponttal, 76 százalékra csökkent a por állagú mosószer kiskereskedelmi eladása tavaly, az előző évhez képest, így mind a folyékony, mind a zselé 10 százalékról 12 százalékra bővítette piaci részesedését. A kereskedelmi márkák részaránya a tavalyi kéthavi periódusokban 14-16 százalék között mozgott szemben az egy évvel korább1 10-15 százalékkal.
A mosószerek zömét a nagy eladóterű üzletekben adják el. A hipermarket mennyiségben mért piaci részesedése 46, a 401-2.500 négyzetméteres csatornáé pedig 27 százalékvolt tavaly. Az előző mutató 2 százalékkal, utóbbi 1 százalékkal haladja meg a tavalyelőttit. Alacsony, de stabil az 50 négyzetméteres és kisebb, valamint a vegyiáru szaküzletek részaránya - áll a közleményben.