2002. a Merloni Elettrodomestici negyedik rekordéve volt

A 2002. év utolsó negyedévének februárban elfogadott eredményei szerint szakadatlan maradt az első három negyedévben tapasztalt növekvés üteme, mind a nyereség és a forgalom terén. A háztartási gépek iránt a múlt évben mutatkozó stagnáló európai kereslet ellenére a vállalat – immár negyedszer – újabb rekord eredménnyel zárta az évet, s 26%-os forgalomnövekedést és 42%-os adózás előtti nyereség-növekedést ért el.

Vittorio Merloni elégedetten nyugtázhatta cége nemzetközi szereplésének növekvő sikereit: „A Stinol Csoportba való teljes integráció után, majd az oroszországi piacnyitás és a GDA (Hotpoint) 60%-os birtokbavételét követően az Egyesült Királyságban is konszolidálni tudjuk vezető pozíciónkat.

A Merloni Elettrodomesticinak a GDA (Hotpoint)-ban való 60%-os részesedése a legfrissebb, 2003. januári adatokat tükrözi, 2002-ben ez az érték 50% volt, 2003-ban pedig teljes mértékű konszolidációra kerül majd sor. Ez további forgalomnövekedést fog jelenteni, az idei forgalom a várakozások szerint meghaladja a 3 milliárd eurót. A GDA akvizíciója tovább erősíti a Merloni európai piaci részesedését. A vállalat piacvezető helyet foglal el számos országban, többek közt Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Oroszországban.

2002. évi konszolidált eredmények

A 2002. dec. 31-i adatok szerint az éves forgalom 2,480 millió euró volt, ami a 2001-es 1,971 millió euróhoz képest 26%-os növekedést jelent. Ezen növekedés fele (13%) belső jellegű, a maradék a GDA 50%-os konszolidációjából származik. A vállalat forgalma mind Nyugat-, mind Kelet-Európában nőtt, ami mögött az Indesit és az Ariston márkák kapcsolt értékesítési politikája áll.

A bruttó üzemi árrés 40%-kal 319 millió euróra nőtt, míg ez az adat 2001-ben 228 millió euró volt. A forgalomra vetített bruttó üzemi árrés 12,9%-ra nőtt a 2001. azonos időszakához mért 11,5%-kal szemben, ami a termelési hatékonyság növelése mellett a nagy sorozatú gyártásnak köszönhető. Ez teljes mértékben ellentételezte a beszállítási költségek kis mértékű emelkedését.

Az üzemi eredmény elérte a 203 millió eurót, ami 45%-os emelkedés a 2001. évi 139 millió euróhoz képest. Ez a forgalomra vetítve 8,2%-ra nőtt a 2001. évi 7,1%-kal szemben. A nyereség mutatója az elmúlt években hasonló mértékben növekedett; 1998. óta, amikor 4% volt, az árbevételarányos nyereség (ROS) több mint 1%-os éves javulást mutat.

Az adózás előtti nyereség elérte a 165 millió eurót, amit 42%-os ugrás a 2001. évi 116 millió euróhoz képest.

2002. évi fő pénzügyi adatok

Az adósságállomány 2002. dec. 31-én 181 millió euró mértékű volt a 2001. dec. 31-i 151 millió euróval szemben. A saját tőkére vetített adósságállomány 2002. dec. 31-én - beleértve a relatív pénzügyi hatást - 0,38-ra csökkent (a 2001. dec. 31-i 0,41-ről).

A termékekre, előállítási folyamatokra és számítástechnikára fordított befektetések elérték a 102 millió eurót, hasonlóan a 2001. évihez. A reklám és promóciós kiadások 86 millió euróra rúgtak, ami 13%-os növekedés a 2001. évi 76 millió euróhoz képest.

2002-ben az adózás előtti tőkearányos nyereség (ROI) 31%-ra növekedett a 2001. évi 25%-kal szemben. Az adózás előtti vagyonarányos nyereség (ROE) 34%-ra növekedett a 2001. évi 28%-kal szemben.

Termékek

Az új ipari platformok rugalmasságának és a belső folyamatokat - különösen a szállítási láncot - javító informatikai beruházásoknak köszönhetően a vállalat termékeinek több mint 50 %-át minden évben megújítja.

Az új Ariston és Indesit termékek az európai fogyasztóknak állandóan javuló minőséget nyújtanak, különösen ami a csendes és takarékos működést és az egyszerű és gyors használatot illeti. Ez növelte a darabszámra vetített bevételt is. A 2002. év legkelendőbb modelljei közé tartozott az Ariston új Fast Clean márkanevű öntisztító sütője és az Opera 70 típusú hűtőszekrény.

A GDA akvizíciója ezenkívül azt is lehetővé tette, hogy egyes piacokra bevezessenek eddig ott nem forgalmazott árucikkeket is. A Merloni Elettrodomestici cégnek így módjában állt beépített sütők, hűtőszekrények, felültöltős és elöltöltős mosógépek árusítását megkezdeni az Egyesült Királyságban, Kelet-Európában pedig szárítókat, 60 cm-es hűtőszekrényeket és csúcsminőségű mosógépet piacra dobni.

2002. 4. negyedévi eredmények

2002. 4. negyedéve 685 millió eurós forgalommal zárult, ami a 2001. utolsó negyedévi 535 millió eurós eredményhez képest 28%-os növekedést jelent.

A bruttó üzemi árrés 105 millió euró volt, 50%-al meghaladva a 2001. 4. negyedévi 70 millió eurós összeget. Az árbevételarányos nyereség (ROS) 15%-ot ért el a 2001. hasonló időszakának 13%-os eredményével szemben.

A 70 millió eurós üzemi eredmény 48%-os növekedését jelent a 2001. utolsó negyedévi 47 millió euróhoz képest. Az árbevételarányos nyereség (ROS) 10%-ra emelkedet, míg 2001. hasonló időszakában ez az arány 9%-volt. Az adózás előtti eredmény elérte a 49 millió eurót, ami 2001. hasonló időszakához viszonyítva 17%-os növekedést jelent.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo