2002. a Merloni Elettrodomestici negyedik rekordéve volt

A 2002. év utolsó negyedévének februárban elfogadott eredményei szerint szakadatlan maradt az első három negyedévben tapasztalt növekvés üteme, mind a nyereség és a forgalom terén. A háztartási gépek iránt a múlt évben mutatkozó stagnáló európai kereslet ellenére a vállalat – immár negyedszer – újabb rekord eredménnyel zárta az évet, s 26%-os forgalomnövekedést és 42%-os adózás előtti nyereség-növekedést ért el.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Vittorio Merloni elégedetten nyugtázhatta cége nemzetközi szereplésének növekvő sikereit: „A Stinol Csoportba való teljes integráció után, majd az oroszországi piacnyitás és a GDA (Hotpoint) 60%-os birtokbavételét követően az Egyesült Királyságban is konszolidálni tudjuk vezető pozíciónkat.

A Merloni Elettrodomesticinak a GDA (Hotpoint)-ban való 60%-os részesedése a legfrissebb, 2003. januári adatokat tükrözi, 2002-ben ez az érték 50% volt, 2003-ban pedig teljes mértékű konszolidációra kerül majd sor. Ez további forgalomnövekedést fog jelenteni, az idei forgalom a várakozások szerint meghaladja a 3 milliárd eurót. A GDA akvizíciója tovább erősíti a Merloni európai piaci részesedését. A vállalat piacvezető helyet foglal el számos országban, többek közt Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Oroszországban.

2002. évi konszolidált eredmények

A 2002. dec. 31-i adatok szerint az éves forgalom 2,480 millió euró volt, ami a 2001-es 1,971 millió euróhoz képest 26%-os növekedést jelent. Ezen növekedés fele (13%) belső jellegű, a maradék a GDA 50%-os konszolidációjából származik. A vállalat forgalma mind Nyugat-, mind Kelet-Európában nőtt, ami mögött az Indesit és az Ariston márkák kapcsolt értékesítési politikája áll.

A bruttó üzemi árrés 40%-kal 319 millió euróra nőtt, míg ez az adat 2001-ben 228 millió euró volt. A forgalomra vetített bruttó üzemi árrés 12,9%-ra nőtt a 2001. azonos időszakához mért 11,5%-kal szemben, ami a termelési hatékonyság növelése mellett a nagy sorozatú gyártásnak köszönhető. Ez teljes mértékben ellentételezte a beszállítási költségek kis mértékű emelkedését.

Az üzemi eredmény elérte a 203 millió eurót, ami 45%-os emelkedés a 2001. évi 139 millió euróhoz képest. Ez a forgalomra vetítve 8,2%-ra nőtt a 2001. évi 7,1%-kal szemben. A nyereség mutatója az elmúlt években hasonló mértékben növekedett; 1998. óta, amikor 4% volt, az árbevételarányos nyereség (ROS) több mint 1%-os éves javulást mutat.

Az adózás előtti nyereség elérte a 165 millió eurót, amit 42%-os ugrás a 2001. évi 116 millió euróhoz képest.

2002. évi fő pénzügyi adatok

Az adósságállomány 2002. dec. 31-én 181 millió euró mértékű volt a 2001. dec. 31-i 151 millió euróval szemben. A saját tőkére vetített adósságállomány 2002. dec. 31-én - beleértve a relatív pénzügyi hatást - 0,38-ra csökkent (a 2001. dec. 31-i 0,41-ről).

A termékekre, előállítási folyamatokra és számítástechnikára fordított befektetések elérték a 102 millió eurót, hasonlóan a 2001. évihez. A reklám és promóciós kiadások 86 millió euróra rúgtak, ami 13%-os növekedés a 2001. évi 76 millió euróhoz képest.

2002-ben az adózás előtti tőkearányos nyereség (ROI) 31%-ra növekedett a 2001. évi 25%-kal szemben. Az adózás előtti vagyonarányos nyereség (ROE) 34%-ra növekedett a 2001. évi 28%-kal szemben.

Termékek

Az új ipari platformok rugalmasságának és a belső folyamatokat - különösen a szállítási láncot - javító informatikai beruházásoknak köszönhetően a vállalat termékeinek több mint 50 %-át minden évben megújítja.

Az új Ariston és Indesit termékek az európai fogyasztóknak állandóan javuló minőséget nyújtanak, különösen ami a csendes és takarékos működést és az egyszerű és gyors használatot illeti. Ez növelte a darabszámra vetített bevételt is. A 2002. év legkelendőbb modelljei közé tartozott az Ariston új Fast Clean márkanevű öntisztító sütője és az Opera 70 típusú hűtőszekrény.

A GDA akvizíciója ezenkívül azt is lehetővé tette, hogy egyes piacokra bevezessenek eddig ott nem forgalmazott árucikkeket is. A Merloni Elettrodomestici cégnek így módjában állt beépített sütők, hűtőszekrények, felültöltős és elöltöltős mosógépek árusítását megkezdeni az Egyesült Királyságban, Kelet-Európában pedig szárítókat, 60 cm-es hűtőszekrényeket és csúcsminőségű mosógépet piacra dobni.

2002. 4. negyedévi eredmények

2002. 4. negyedéve 685 millió eurós forgalommal zárult, ami a 2001. utolsó negyedévi 535 millió eurós eredményhez képest 28%-os növekedést jelent.

A bruttó üzemi árrés 105 millió euró volt, 50%-al meghaladva a 2001. 4. negyedévi 70 millió eurós összeget. Az árbevételarányos nyereség (ROS) 15%-ot ért el a 2001. hasonló időszakának 13%-os eredményével szemben.

A 70 millió eurós üzemi eredmény 48%-os növekedését jelent a 2001. utolsó negyedévi 47 millió euróhoz képest. Az árbevételarányos nyereség (ROS) 10%-ra emelkedet, míg 2001. hasonló időszakában ez az arány 9%-volt. Az adózás előtti eredmény elérte a 49 millió eurót, ami 2001. hasonló időszakához viszonyítva 17%-os növekedést jelent.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo