A játék fejlesztése mellett az ajánlattevő feladata a kommunikációs és promóciós feladatok ellátása, kapcsolódás más környezetvédelmi rendezvényekhez, amely a kampányt emlékezetessé teszi, illetve mérni kell a kampány hatékonyságát is. A magyar kampány része egy uniós projektnek, a finanszírozása is onnan történik.
Nem tehet ajánlatot az, akinek a banknyilatkozatában szerepel, hogy a megelőző 12 hónapban 30 napnál hosszabb sorban állás volt a számláján, vagy a sorban állás a banki nyilatkozat kiállításakor létezik.
A referenciák között be kell mutatni, hogy a jelentkező az elmúlt három évben egy környezetvédelmi vagy energia-takarékossági kampány szervezését, lebonyolítását hajtotta végre, megteremtett egy weboldalt, vagy létrehozott egy on-line játékot, továbbá egy direkt marketing kampány tervezését és lebonyolítását is elvégezte.
Az ajánlatkérő a referenciák nettó értéke alapján rangsorolja a részvevőket, majd az első hármat hívja meg a második fordulóba. Az ajánlattételi határidő szeptember 17., a kiválasztottakat szeptember 30-ig értesíti a kiíró.
Az értékelés során az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes. Legnagyobb súllyal az ár esik latba, azt követi a direkt marketinggel igazoltan elért egyének száma és az on-line játékot futtató internetes oldalak látogatottsága. (A magyar lakosság tisztában van az éghajlatváltozás fogalmával és lényegével, ám annak elsősorban csak a rövid távú és közvetlen hatásait ismeri, míg az igazi veszélyeket rejtő hosszú távú és közvetett hatásokkal csak kevesen vannak tisztában.)