Magyar autó: egy liter üzemanyaggal 2277 kilométer!

Négy magyar csapat tudott végül versenyezni a németországi Lausitzban az EuroSpeedway pályán május 26. és 28. között a Shell Eco-marathon versenyen. A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata új rekordot állított fel már az első versenynapon, egyetlen liter üzemanyaggal 2277 kilométert sikerült teljesíteni, negyedikként végeztek a legjobb magyar eredménnyel a benzines Prototípus mezőnyben, összesítettben ötödikként.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Kandó-Electric középiskolás csapata javított pénteki eredményén, 371 km/kWh teljesítménnyel a Prototípus Plug-in kategória hatodik helyezettjei.

A győri SZEnergy Team a szombati versenynapon az elsők között ment ki a pályára versenyezni, a napelemes UrbanConcept kategóriában csak egy német csapatnak volt értékelhető eredménye. A Team Orca Pécsről végül sikeresen elindult, három nap megfeszített munka után. Az SAP Racing Team Budapestről azonban a rendkívüli erőfeszítések és a több hónapnyi felkészülés ellenére sem tudott indulni motorhiba miatt.

A versenyen nem csak üzemanyag-kategóriánként lehet nyerni, a versenyzők indulhatnak több pályán kívüli megmérettetésen, például a legjobb dizájn, a legjobb kommunikációs munkát végző, vagy a legösszetartóbb csapat is nyerhet értékes díjakat. A Kecskeméti Főiskola elnyerte az SKF Dizájn-díjat Prototípus kategóriában, míg a győri SZEnergy Team a legkitartóbb csapatnak járó különdíjat vehette át ("Perseverance in the Face of Adversity" díj), hiszen három napig éjjel-nappal dolgoztak, hogy az autó megfelelő műszaki állapotban kerüljön a gépátvételhez.

Bukdácsoló autó-különlegességek

"A negyedik futamunkon sajnos balesetet szenvedtünk a pályán, ezért a javítást követően lehetőséget kaptunk még egy futamra. Az utolsó próbálkozásnál azonban a korábbi baleset következtében elromlott a szervokormány, az autó felborult. Személyi sérülés szerencsére nem történt" - mondta Bagány Mihály, a kecskeméti GAMF csapat felkészítő tanára.

"Nagyon büszkék vagyunk a teljesítményünkre, hiszen a célunk az volt, hogy teljesítsük az előírt távot, de sosem gondoltuk volna, hogy hatodik helyen végzünk. Biztosan itt leszünk jövőre is" - mondta Dankó Zoltán, a Kandó-Electric középiskolás csapat menedzsere.

"Éjjel-nappal dolgoztunk az autón, végül az utolsó napon ki tudtunk menni versenyezni, de az idő nem volt elég napsütéses. Sajnos nem tudtuk elérni az optimális sebességet" - mondta Szauter Ferenc a SZEnergy csapatból.

"Az utolsó pillanatban kaptuk kölcsön az egyik lengyel csapattól azt a motort, aminek a segítségével végül elindulhattunk szombaton. Nagyon jó munkát végzett a csapat!" - mondta Makida László, a Team Orca csapatmenedzsere.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo