A megkérdezett európai IT-döntéshozók túlnyomó többsége (82%) szívesen fizetne magasabb árat egy energiatakarékos munkaeszközért. Ez főként abból a félreértésből származik, amely szerint a környezetbarát technológiák jelentős befektetést igényelnek - de ettől függetlenül megfigyelhető az energiatakarékos technológiák iránti rejtett igény.
Kritikus fontosságú
A környezetbarát szemlélet kritikus fontosságú a siker szempontjából a mai üzleti életben, ráadásul olyan kézzelfogható haszonnal jár, amilyen például a költségmegtakarítás. Küldetésünknek tekintjük, hogy felhívjuk erre a figyelmet, és megadjuk vásárlóinknak a lehetőséget, hogy az egyre elterjedtebb környezettudatos gondolkodást a gyakorlatba is átültethessék.
Az AMD stratégája, Larry Vertal szerint a Lenovo és az AMD idejekorán felismerte, hogy az energiatakarékosság üzleti szempontból kulcsfontosságú tényező a vállalatok számára. "Megértettük, hogy ha nem állunk elő olyan megoldásokkal, amelyek kevesebb energiát igényelnek, akkor az hosszú távon rossz hatással lehet üzletünkre és ügyfeleinkre."
A megkérdezett európai vállalatok közel kétharmada (60%-a) még mindig olyan PC-ket használ, amelyek nem energiatakarékosak, illetve az EPEAT nem értékelte őket, hisz a gépek EPEAT-regisztrációja csak 2006. júniusában indult el. Sok PC 3 éves vagy még annál is idősebb: ezek most fognak elérkezni életciklusuk végére, így megérettek a frissítésre. Franciaországban az IT-menedzserek 66%-a használ EPEAT minősítés nélküli, vagy nem energiatakarékos számítógépet, az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet (65%), míg Németországban ez az arány körülbelül 50%-ra tehető.
Mi fontos vásárláskor?
A funkcionalitás, ár, energiatakarékosság, formatervezés és a márkanév közül a válaszadók szerint a funkcionalitás a legfontosabb szempont vásárláskor.
Az Egyesült Királyságban a válaszadók nagy hányada nem márkahű, nem törődik a külalakkal, 53%-uk a funkcionalitást helyezi előtérbe, de 31%-uk gyorsabban hozna döntést egy beszerzés kapcsán, ha kedvező az ár. A francia IT-menedzserek némileg márkahűbbek és nagyobb hangsúlyt fektetnek a formatervezésre, de 34%-uk egyetért abban, hogy a funkcionalitás befolyásolta legnagyobb mértékben beszerzéssel kapcsolatos döntéseiket. Második helyen 32%-kal az ár áll. A német informatikusok 54%-a szintén a funkcionalitást tekinti a legfontosabb tényezőnek, a második nem meglepő módon itt is az ár, 24%-kal.
A tanulmányt a Red Shift készítette a két vállalat megbízásából. Több mint 600 informatikai igazgatót és menedzsert kérdeztek meg 2008 januárjában. A felmérést 500-2500 főt foglalkoztató francia, angol és német cégek között végezték.