Környezettudatosak az IT-menedzserek

Az európai IT-menedzserek környezettudatosak - mutatott rá egy új, a Lenovo támogatásával létrejött tanulmány.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezett európai IT-döntéshozók túlnyomó többsége (82%) szívesen fizetne magasabb árat egy energiatakarékos munkaeszközért. Ez főként abból a félreértésből származik, amely szerint a környezetbarát technológiák jelentős befektetést igényelnek - de ettől függetlenül megfigyelhető az energiatakarékos technológiák iránti rejtett igény.

Kritikus fontosságú

A környezetbarát szemlélet kritikus fontosságú a siker szempontjából a mai üzleti életben, ráadásul olyan kézzelfogható haszonnal jár, amilyen például a költségmegtakarítás. Küldetésünknek tekintjük, hogy felhívjuk erre a figyelmet, és megadjuk vásárlóinknak a lehetőséget, hogy az egyre elterjedtebb környezettudatos gondolkodást a gyakorlatba is átültethessék.

Az AMD stratégája, Larry Vertal szerint a Lenovo és az AMD idejekorán felismerte, hogy az energiatakarékosság üzleti szempontból kulcsfontosságú tényező a vállalatok számára. "Megértettük, hogy ha nem állunk elő olyan megoldásokkal, amelyek kevesebb energiát igényelnek, akkor az hosszú távon rossz hatással lehet üzletünkre és ügyfeleinkre."

A megkérdezett európai vállalatok közel kétharmada (60%-a) még mindig olyan PC-ket használ, amelyek nem energiatakarékosak, illetve az EPEAT nem értékelte őket, hisz a gépek EPEAT-regisztrációja csak 2006. júniusában indult el. Sok PC 3 éves vagy még annál is idősebb: ezek most fognak elérkezni életciklusuk végére, így megérettek a frissítésre. Franciaországban az IT-menedzserek 66%-a használ EPEAT minősítés nélküli, vagy nem energiatakarékos számítógépet, az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet (65%), míg Németországban ez az arány körülbelül 50%-ra tehető.

Mi fontos vásárláskor?

A funkcionalitás, ár, energiatakarékosság, formatervezés és a márkanév közül a válaszadók szerint a funkcionalitás a legfontosabb szempont vásárláskor.

Az Egyesült Királyságban a válaszadók nagy hányada nem márkahű, nem törődik a külalakkal, 53%-uk a funkcionalitást helyezi előtérbe, de 31%-uk gyorsabban hozna döntést egy beszerzés kapcsán, ha kedvező az ár. A francia IT-menedzserek némileg márkahűbbek és nagyobb hangsúlyt fektetnek a formatervezésre, de 34%-uk egyetért abban, hogy a funkcionalitás befolyásolta legnagyobb mértékben beszerzéssel kapcsolatos döntéseiket. Második helyen 32%-kal az ár áll. A német informatikusok 54%-a szintén a funkcionalitást tekinti a legfontosabb tényezőnek, a második nem meglepő módon itt is az ár, 24%-kal.

A tanulmányt a Red Shift készítette a két vállalat megbízásából. Több mint 600 informatikai igazgatót és menedzsert kérdeztek meg 2008 januárjában. A felmérést 500-2500 főt foglalkoztató francia, angol és német cégek között végezték.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo