A több mint 6000 lóerős, China Mainline Locomotive (CML) nevű új mozdony 40 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 30 százalékkal kisebb súllyal rendelkezik, mint ugyanennek a sorozatnak Észak-Amerikában közlekedő típusai. A 16 hengeres, GEVO motor segítségével a lokomotív 84 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és 3-5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. A projektnek köszönhetően a GE a kínai Vasútügyi Minisztérium stratégiai partnerévé válhat.
A "CML 50001 típus az első darabja annak a háromszáz EvolutionR sorozatú, China Mainline Locomotive elnevezésű mozdonynak, amely augusztus végén érkezett meg Kínába. A Qishuyan Locomotive and Rolling Stock Works nevű kínai vállalattal kötött ipari együttműködés keretében a GE 2010 júniusáig szállítja le a 6250 lóerő csúcsteljesítményre képes mozdonyokat. A GE amerikai központjából csupán két darab, indulásra kész EvolutionR sorozatú lokomotívot szállítanak Pekingbe, a többi 298 mozdony összeszerelését a Qishuyan végzi majd Kínában.
A Mainline név alatt futó projekt kiemelt fontosságú a GE kínai sikerei szempontjából és lehetőséget ad arra, hogy az üzletág a kínai Vasútügyi Minisztérium hosszú távú stratégiai partnere legyen. A Qishuyan vállalattal kötött együttműködés a GE számára az elkövetkező években vezető pozíciót biztosít Kína 6500 darab fővonali mozdonyból álló, öregedő vasúti flottájának lecserélésében. Az egyre szigorodó kínai környezetvédelmi szabályokhoz igazodó CML mozdony motorja kiérdemelte a GE Ecomagination tanúsítványát.
Az Ecomagination a GE egész vállalatra kiterjedő környezetvédelmi programja, melynek keretében a vállalat olyan technológiákat fejleszt ki, amelyek nem csak a jelenlegi, hanem a jövőbeli környezetvédelmi szabványoknak is képesek megfelelni, elősegítik az ügyfelek környezetvédelemi problémáinak megoldását, akik így teljesítményük maximalizálása mellett költségeiket is csökkenthetik.