Javult a nemzeti parkok ismertsége, imázsa és látogatottsága, de a kampányév kedvezően befolyásolta az utazási szándékokat is - ismertette a csoportvezető. A programsorozat során a Magyar Turizmus Zrt. által generált médiabeli megjelenések értéke 135 millió forint volt.
A Nagy Ízutazás kampányév tapasztalataira alapozva a Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben is egy kiemelt termékre, a zöldturizmusra koncentrálta erőforrásait belföldi marketingtevékenysége során. Róna Iván, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója elmondta: a kampányévvel céljuk az volt, hogy felhívják a lakosság figyelmét Magyarország természeti értékei iránt. A kampányév középpontjában a nemzeti parkok, a természetjárás és a lovaglás népszerűsítése volt. A kampány költségvetése 100 millió forintot tett ki.
A legfontosabb a szemléletváltás
Ezer személy megkérdezésével végzett, reprezentatív felmérésük szerint a kampányév alatt a megkérdezettek 50,3 százaléka járt valamilyen magyarországi nemzeti parkban, míg a kampányév előtt végzett felmérés szerint ez csupán 37 százalékot tett ki - közölte Kiss Kornélia. A Magyar Turizmus Zrt. a felmérés alapján úgy értékelte, hogy a válaszadók 21 százaléka a kampány miatt látogatott el egy nemzeti parkba.
A megkérdezettek 59,1 százalékának korábban is jó véleménye tovább javult, 9,4 százalékának pedig a kampányév változtatta korábbi negatív hozzáállását pozitívra.
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium adatai szerint a nemzeti parkok 2007-ben 21 százalékkal több látogatót fogadtak, mint 2006-ban. A látogatók számának növekedése már korábban is érezhető volt, de 2005 és 2006 között csak 8,5 százalékkal nőtt a számuk. Kiss Gábor, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium főtanácsosa szerint a kampányév egyik legfontosabb eredménye a szemléletváltás volt. (A nemzeti parkokban a természetvédelmi őrök létszáma jövőre 80 fővel 280-ra emelkedik, ezzel minden eddiginél erősebb őrszolgálat jön létre.)