Kapronca azzal hódította el a kitüntetést - amelyet Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi EU-biztos adott át szerda este -, hogy hároméves programot indított útjára, melynek végére az elképzelések szerint egyrészt nem lesz a városban olyan közintézmény, járda vagy közlekedési csomópont, amelyet ne tudnának megközelíteni a fogyatékkal élők, másrészt a városközpontban egy-másfél kilométeres útszakaszt szabadítanak fel a nem motorizált közlekedés céljára, továbbá ösztönzik a gyalogos közlekedést és a biodízellel üzemelő tömegközlekedési eszközök használatát.
A tavaly rendezett mobilitási hét 35 ország 2016 városában közel 215 millió lakost mozgatott meg. A fődíjra egy ideig Budapest is esélyes volt, a legszűkebb listán azonban Kapronca mellett már csak Frankfurt és az erdélyi Arad városa szerepelt. (Egymás "tényeit" cáfolják a bioüzemanyagok mellett és ellen felszólalók; végleges döntés még nincs az ügyben. A támogatók szerint megfelelő szabályozással elkerülhetőek a félelmek, az ellenzők viszont állítják: a másik oldal csak a zsebére gondol.)