Abroncs lesz a gumipitypangból

Már tesztelik a pitypangból készült gumiabroncsokat, így néhány éven belül már tömeggyártásra kerülhet az új, teljes egészében természetes alapanyagból származó termék, amelynek lényegesen kisebb lesz az ökológiai lábnyoma, mint a trópusokról származó kaucsuk abroncsoké.

Kép: Continental

Fontos állomásához érkezett a barátfű (ismertebb nevén pitypang vagy gyermekláncfű) gumiabroncs-gyártásban történő felhasználása. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója tavaly ősszel mutatta be az első limitált szériás gumiabroncsát. A gumiabroncsok futófelülete teljes egészében természetes, pitypanggyökérből előállított kaucsuk felhasználásával készült. Így fontos lépéssel kerültünk közelebb az gumiabroncs-gyártás fenntarthatóbbá tételéhez, illetve a hagyományos nyersanyagoktól való függőségének csökkentéséhez. (A fejlesztés illeszkedik az autógyártók által követett trendbe: minél környezetbarátabb egy autó, annál menőbb a fogyasztók körében.)

"A Fraunhofer Intézettel közösen végzett, sok-sok évnyi intenzív fejlesztési munka után izgatottan várjuk az első pitypangból készült abroncsok közúti tesztjeit" - mondta Nikolai Setzer, a Continental abroncs divízióért felelős igazgatótanácsának tagja. Hozzátette: az eddigi pitypangtermés- valamint a kutatások minőségének lehető leghatékonyabb kipróbálása érdekében úgy döntöttek, hogy téli gumiabroncsokat készít, mert ezek nagy arányban tartalmaznak a kaucsukfa nedvéből készült természetes gumit. A gyártó célja továbbra is az, hogy a pitypangalapú gumiabroncsok sorozatgyártása öt-tíz évben belül elkezdődhessen.

Célkeresztben a fenntartható abroncsgyártás

A kutatás hosszú távú célja az ökológiailag, gazdaságilag és társadalmilag egyaránt életképes alternatíva megteremtése a természetes gumi iránti igény növekedésére. Ez enyhítené a trópusi gumifa-ültetvényekre nehezedő nyomást. A kutatás célja továbbá a kaucsukfa nedvével szembeni függőség csökkentése. Mindezeken túl az  európai üzemeikhez közelebb fekvő, eddig kihasználatlan mérsékelt övi földterületeken lennének telepíthetők a pitypangültetvények, melyekkel jelentősen csökkenhetnének a szállítási költségek, továbbá a szállítmányozással kapcsolatos káros környezeti hatások.

Mi jön ki a kamion és a troli nászából?
A Scania 2016 februárjában megkezdi elektromos tehergépkocsik tesztelését az „elektromos közúton”, amelynek megvalósulása immár bizonyossá vált, ugyanis a svéd közlekedési hatóság jóváhagyta a Gävle Electric Road projekt támogatását.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo