Zöld milliárdok

A 2006. évi Fenntarthatósági Jelenés közzétételével aPhilips bejelentette, hogy a környezetkímélő, "zöld" termékei által generált forgalma 2006-ban meghaladta a 4 milliárd eurót.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 4 milliárd eurós környezetkímélő termékekből realizált értékesítési bevétel magában foglalja a Philips legújabb világszínvonalú világítástechnológiáit, amelyek átlagosan legalább 30 százalékos energia megtakarítást eredményeznek. A világítástechnikai termékek meghosszabbított élettartama és újrahasznosíthatósága jelentős hulladék-megtakarításhoz és a természeti források felhasználásának hasonló mértékű visszaszorításához járul hozzá.

Barbara Kux, a Vállalatcsoport Irányítóbizottságának tagja és a Fenntarthatósági Tanács elnöke így nyilatkozott: "A környezetkímélő zöld termékek a teljes bevételünk 15 százalékát adják. Ezek közé tartoznak a felsőkategóriás zöld zászlóshajós termékek, melyek forgalma a 2006-ban 24 százalékkal növekedett. Ugyancsak büszkék vagyunk arra, hogy visszanyertük vezető helyünket a Dow Jones Fenntarthatósági Index szabadidős termékcsaládjának kategóriájában."

Energiahatékonyság

A világ villamos energia felhasználásának 19 százaléka a világításra fordítódik. A Philips a világítástechnikai iparág, a kormányoktól független szervezetek és a kormányok közös összefogására szólít fel annak érdekében, hogy az otthonokban a hagyományos izzókat energiatakarékos alternatívák váltsák fel.  Ezzel a váltással -  ha csak Európában történne meg az elkövetkező 10 évben - a lakossági fogyasztás 80 százaléka takarítható meg.

Ebből a szempontból a Philips egyik forradalmi terméke az otthonokban használható energiatakarékos halogén izzó, amelynek neve Edore. Az Edore élesen tiszta fényt bocsát ki, míg energia felhasználási igénye 50 százalékkal kevesebb a háztartásokban használt hagyományos izzókénál. A 2007 második felében piacra kerülő Edore egy retrofit halogén izzó, tehát a hagyományos foglalatban is használható. 

A Philips mérsékelt árú, jó minőségű, energiatakarékos fényforrásokkal állt elő a feltörekvő gazdaságok számára is. 2006-ban India négy államában egy kísérleti kereskedelmi program, a SMILE (Sustainable Model in Lighting Everywhere), indult útjára, melynek részeként egy újratölthető, hordozható lámpa és egy  kézzel kurblizható LED zseblámpa került piacra.  Az eddigi eredmények nagyon ígéretesek.

Készenléti állapot

A másik terület, amelyre a Philips összpontosít, a televíziók készenléti állapotban felhasznált rejtett energiafelhasználás. A vállalat célja, hogy a készenléti állapotban lévő televíziókészülékek energia fogyasztását a 2008. évi modelleknél 0.2 watt alá szorítsa.  A bekapcsolt állapotban lévő televíziók energia felhasználása szintén a vizsgálatok középpontjába került, főleg az LCD televíziók esetében, melyeket fényérzékelőkkel láttak el.  Ezek a fényérzékelők automatikusan tompítják a hátsó megvilágítást esti televíziózás közben, ezzel is csökkentve az energia felhasználást.

Üzleti lehetőség 

A Philips elnök-vezérigazgatója, Gerard Kleisterlee így nyilatkozott: "A fenntarthatóságra üzleti lehetőségként tekintünk, mely hozzájárul az emberek életminőségének javításához, és értéket teremt az egyéneknek, közösségeknek és a vállalatnak egyaránt. Fenntarthatósági törekvéseink során két olyan globális kihívásra összpontosítunk, amely mindenkit érint: az energia felhasználás és az egészségügy. Olyan vállalat szeretnénk lenni, amelyik egyszerű megoldásokat kínál ezekre az összetett problémákra."

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo