Zöld milliárdok

A 2006. évi Fenntarthatósági Jelenés közzétételével aPhilips bejelentette, hogy a környezetkímélő, "zöld" termékei által generált forgalma 2006-ban meghaladta a 4 milliárd eurót.

A 4 milliárd eurós környezetkímélő termékekből realizált értékesítési bevétel magában foglalja a Philips legújabb világszínvonalú világítástechnológiáit, amelyek átlagosan legalább 30 százalékos energia megtakarítást eredményeznek. A világítástechnikai termékek meghosszabbított élettartama és újrahasznosíthatósága jelentős hulladék-megtakarításhoz és a természeti források felhasználásának hasonló mértékű visszaszorításához járul hozzá.

Barbara Kux, a Vállalatcsoport Irányítóbizottságának tagja és a Fenntarthatósági Tanács elnöke így nyilatkozott: "A környezetkímélő zöld termékek a teljes bevételünk 15 százalékát adják. Ezek közé tartoznak a felsőkategóriás zöld zászlóshajós termékek, melyek forgalma a 2006-ban 24 százalékkal növekedett. Ugyancsak büszkék vagyunk arra, hogy visszanyertük vezető helyünket a Dow Jones Fenntarthatósági Index szabadidős termékcsaládjának kategóriájában."

Energiahatékonyság

A világ villamos energia felhasználásának 19 százaléka a világításra fordítódik. A Philips a világítástechnikai iparág, a kormányoktól független szervezetek és a kormányok közös összefogására szólít fel annak érdekében, hogy az otthonokban a hagyományos izzókat energiatakarékos alternatívák váltsák fel.  Ezzel a váltással -  ha csak Európában történne meg az elkövetkező 10 évben - a lakossági fogyasztás 80 százaléka takarítható meg.

Ebből a szempontból a Philips egyik forradalmi terméke az otthonokban használható energiatakarékos halogén izzó, amelynek neve Edore. Az Edore élesen tiszta fényt bocsát ki, míg energia felhasználási igénye 50 százalékkal kevesebb a háztartásokban használt hagyományos izzókénál. A 2007 második felében piacra kerülő Edore egy retrofit halogén izzó, tehát a hagyományos foglalatban is használható. 

A Philips mérsékelt árú, jó minőségű, energiatakarékos fényforrásokkal állt elő a feltörekvő gazdaságok számára is. 2006-ban India négy államában egy kísérleti kereskedelmi program, a SMILE (Sustainable Model in Lighting Everywhere), indult útjára, melynek részeként egy újratölthető, hordozható lámpa és egy  kézzel kurblizható LED zseblámpa került piacra.  Az eddigi eredmények nagyon ígéretesek.

Készenléti állapot

A másik terület, amelyre a Philips összpontosít, a televíziók készenléti állapotban felhasznált rejtett energiafelhasználás. A vállalat célja, hogy a készenléti állapotban lévő televíziókészülékek energia fogyasztását a 2008. évi modelleknél 0.2 watt alá szorítsa.  A bekapcsolt állapotban lévő televíziók energia felhasználása szintén a vizsgálatok középpontjába került, főleg az LCD televíziók esetében, melyeket fényérzékelőkkel láttak el.  Ezek a fényérzékelők automatikusan tompítják a hátsó megvilágítást esti televíziózás közben, ezzel is csökkentve az energia felhasználást.

Üzleti lehetőség 

A Philips elnök-vezérigazgatója, Gerard Kleisterlee így nyilatkozott: "A fenntarthatóságra üzleti lehetőségként tekintünk, mely hozzájárul az emberek életminőségének javításához, és értéket teremt az egyéneknek, közösségeknek és a vállalatnak egyaránt. Fenntarthatósági törekvéseink során két olyan globális kihívásra összpontosítunk, amely mindenkit érint: az energia felhasználás és az egészségügy. Olyan vállalat szeretnénk lenni, amelyik egyszerű megoldásokat kínál ezekre az összetett problémákra."

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo