Végre felismerik...

A Magyar PR Szövetség értékelése szerint Magyarországon a vállalatok körében teret nyert a felelős gondolkodás. Ezt bizonyítja nemcsak a társaságok mind intenzívebb szerepvállalása, hanem az idén második alkalommal megtartandó CSR Nap is.

A Vállalalati Társadalmi Felelősségvállalás napját 2006. június 1-én hirdette meg vezető vállalatok és a média képviselőinek egy csoportja. Ezen a napon a média nyilvánosságot nyújt olyan vállalati közlemények számára is, amelyekről a mindennapok során nem ad hírt. Idén újra lehetőség nyílik arra, hogy a közvélemény a média segítségével megismerhesse a vállalatok társadalomnak nyújtott felelős cselekedeteit.

A CSR Napja alkalmából Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke elmondta, hogy "Egyre több vállalat ismeri fel Magyarországon, hogy csak felelős működéssel képes megfelelni a különböző társadalmi csoportok elvárásainak és stratégiája szerves részévé teszi a felelős gondolkodást. Ez a mindennapokban elsősorban olyan területeken mutatkozik meg, mint az esélyegyenlőség, környezetvédelem, jótékonykodás és olyan területek felkarolása, amelyek a társadalom számára fontosak, de nincsenek a kormányzati figyelem középpontjában."

A vállalatok egyre intenzívebb szerepvállalását bizonyítja a Magyar PR Szövetség által 2007. februárjában meghirdetett CSR Best Practice 2006 pályázatra érkezett anyagok nagy száma is. Huszonhárom társaság adta be pályázatát a megmérettetésre, amelynek zsűrizése még folyamatban van. Azon pályázatok, amelyeket a zsűri arra alkalmasnak ítél, ősszel egy kiadványban jelennek meg, mint a leginkább követendő példák a többi vállalat számára.

Lakatos Zsófia, az MRSZ CSR-ért felelős elnökségi tagja szerint "a felelős gondolkodás a multinacionális vállalatok gyakorlatán keresztül jelent meg Magyarországon, de egyre több magyar vállalalat ismeri fel, hogy  a felelős működés hosszú távon komoly versenyelőnyt biztosít számára. A felelős működés külső és belső kommunikációja még nem elég tudatos és intenziv a vállalatok körében, pedig a jó példa nyilvánosságra kerülése sokban segítené a CSR további elterjedését Magyarországon."

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo