Nissan, Suzuki, Mazda a legrosszabb?

A vezető autógyártók - köztük a Nissan, a Volkswagen és a BMW - súlyos lemaradásban vannak a gépjárművek üzemanyag-felhasználási hatékonyságának javításában, amire azért lenne szükség, hogy teljesíteni tudják a klímavédelemmel kapcsolatos uniós célkitűzéseket - derül ki egy, az Európai Közlekedési és Környezeti Szövetség által megrendelt jelentésből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A brüsszeli központú Európai Közlekedési és Környezeti Szövetség (T&E) megbízásából készített jelentés szerint az eladások tekintetében Európában legjelentősebb 20 autógyártó háromnegyede esetében figyelhető meg, hogy a hatékonyság-javítás nem kellő üzemű ahhoz, hogy teljesüljenek a klímavédelmi célkitűzések, amelyekről a gyártók önkéntes megállapodásokat kötöttek az EU-val. Az önként vállalt célkitűzések szerint - amelyek kapcsán az EU azzal fenyeget, hogy kötelezővé teszi ezeket, ha az autógyártók nem teljesítik a normát - az Európában értékesített új autók esetében kilométerenként 140 grammra kellene csökkenteni a széndioxid-kibocsátást 2008-ig.

A jelentés szerint az új autók széndioxid-kibocsátásának csökkentésében a Nissan teljesítménye a legrosszabb Európában, utána következik a Suzuki, a Mazda, az Audi, a Volvo, a BMW és a Volkswagen. Az említettek esetében a széndioxid-kibocsátás csökkentése mindössze fele olyan ütemű, mint amire szükség lenne a vállalások teljesítéséhez. Európában a Fiat szerepel a legjobban, mögötte áll a Citroen, a Renault, a Ford és Peugeot. A jelenlegi teljesítmény alapján mind az ötnek esélye van arra, hogy teljesítse a 2008-as előirányzatot - állítja a jelentés.

"Az előirányzatok nyilvánvalóan teljesíthetők, de a szükséges előrelépéseket soha nem fogjuk megtenni, ha a vállalatok 75 százalékának esetében az önkéntes vállalások teljesítésének elmulasztása büntetlen marad" - véli Aat Peterse, a T and E egyik tisztségviselője, aki felszólította az EU-t, hogy "mondjon búcsút az önkéntes vállalásoknak", és vezessen be kötelező előírásokat.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo