A Magyar Adományozói Fórum (MAF) azzal a szándékkal alapította meg Magyarországon a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó díjat, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és széles körű publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez.
A díjak odaítélésének alapja az egyes cégek által az elmúlt évben adományozásra fordított összeg, illetve több kategóriában ezen összegek nyilvános üzleti adatokkal való összehasonlítása és arányosítása. A felmérés a Ceenergi hálózat - nyolc Közép- és kelet- európai ország adományozói fórumainak együttműködése - által kidolgozott, a KPMG közreműködésével magyarországi viszonyokra adaptált standard kérdőív alapján történt.
Idén új kategóriákban is hirdettek eredményt: a pénzügyi szektor jelentkezőinek nagy számára tekintettel a MAF először ítélte oda a 2008-ban a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányban mérve a legtöbb adományt nyújtó pénzügyi vállalat kategória díját.
A korábbi évekhez képest két kategória is megújult: a fantázianevén „legnagylelkűbb" vállalat kategóriában - egy idén kidolgozott index alapján - együtt értékelték a vállalat nettó árbevételéhez valamint adózás előtti eredményéhez mért adományozói teljesítményét. A fantázianevén „kistigris" kategóriában - szintén egy idén kidolgozott index alapján - pedig összeg szerint és százalékos arányban is mérték az előző évhez viszonyítva az adományok növekedését.
- A Magyar Telekom Nyrt. nyerte a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó nagyvállalat díját. A vállalat 1 094 187 392 forintot költött adományozásra.
- A Nexon Vállalkozási és Kereskedelmi Kft. kapta a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó kis- és középvállalkozás díját. A társaság 2008. évben 26 329 100 forint értékben adományozott.
- A Bringóhintó Kkt. érdemelte ki a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányában mérve a legtöbb adományt nyújtó vállalat díját. A vállalat 2 112 500 forintot költött adományozásra.
- A Dutrade Zrt. nyerte a 2008. évben az előző évhez képest az adományozásra fordított összeget legnagyobb arányban növelő vállalat díját. A társaság 730 000 forintról 3 968 000 forintra, az előző évhez képest 5 szeresére növelte az adományozásra fordított összeget.
- Az Union Biztosító kapta a 2008. évben a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányban mérve a legtöbb adományt nyújtó pénzügyi vállalat díját. A vállalat 32 499 704 forintot adományozott 2008-ban.