Megvannak a legjobb lelkű magyar cégek

A Magyar Adományozói Fórum idén immár negyedik alkalommal adta át a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozóknak járó díjakat. 2009 díjazottjai az öt kategóriában a Magyar Telekom Nyrt.,  a Nexon Vállalkozási és Kereskedelmi Zrt., a Bringóhintó Kkt., Dutrade Zrt., valamint az Union Biztosító. A felmérésben részt vevő vállalatok több mint 4,5 milliárd forintot költöttek adományozásra 2008-ban. A  díjátadási ceremóniát  - szintén a Magyar Adományozói Fórum által szervezett - A válság ellenére adományozni? Csakis hatékonyan! című konferencia előzte meg.

A Magyar Adományozói Fórum (MAF) azzal a szándékkal alapította meg Magyarországon a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó díjat, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és széles körű publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez.

A díjak odaítélésének alapja az egyes cégek által az elmúlt évben adományozásra fordított összeg, illetve több kategóriában ezen összegek nyilvános üzleti adatokkal való összehasonlítása és arányosítása. A felmérés a Ceenergi hálózat - nyolc Közép- és kelet- európai ország adományozói fórumainak együttműködése - által kidolgozott, a KPMG közreműködésével magyarországi viszonyokra adaptált standard kérdőív alapján történt.

Idén új kategóriákban is hirdettek eredményt: a pénzügyi szektor jelentkezőinek nagy számára tekintettel a MAF először ítélte oda a 2008-ban a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányban mérve a legtöbb adományt nyújtó pénzügyi vállalat kategória díját.  

A korábbi évekhez képest két kategória is megújult: a fantázianevén „legnagylelkűbb" vállalat kategóriában - egy idén kidolgozott index alapján - együtt értékelték a vállalat nettó árbevételéhez valamint adózás előtti eredményéhez mért adományozói teljesítményét. A fantázianevén „kistigris" kategóriában - szintén egy idén kidolgozott index alapján - pedig összeg szerint és százalékos arányban is mérték az előző évhez viszonyítva az adományok növekedését.

A Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2009 díjazottjai az öt kategóriában:
  • A Magyar Telekom Nyrt. nyerte a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó nagyvállalat díját. A vállalat 1 094 187 392 forintot költött adományozásra.
  • A Nexon Vállalkozási és Kereskedelmi Kft. kapta a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó kis- és középvállalkozás díját. A társaság 2008. évben 26 329 100 forint értékben adományozott.
  • A Bringóhintó Kkt. érdemelte ki a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányában mérve a legtöbb adományt nyújtó vállalat díját. A vállalat 2 112 500 forintot költött adományozásra.
  • A Dutrade Zrt. nyerte a 2008. évben az előző évhez képest az adományozásra fordított összeget legnagyobb arányban növelő vállalat díját. A társaság 730 000 forintról 3 968 000 forintra, az előző évhez képest 5 szeresére növelte az adományozásra fordított összeget.
  • Az Union Biztosító kapta a 2008. évben a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányban mérve a legtöbb adományt nyújtó pénzügyi vállalat díját. A vállalat 32 499 704 forintot adományozott 2008-ban.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo