Az „Egy tál eledel" elnevezésű Facebook kampány második fordulója a 2010. október 4-i Állatok Világnapja és 2010. december 31. között zajlott. A legtöbb voksot ezúttal a tatabányai Tappancs Állatotthon kapta. A menhely így 3600 tál állateledel adományban részesült a Pedigree gyártójának, a Mars Magyarország felajánlásának köszönhetően.
A Pedigree® Örökbefogadási Program eddig 4 kontinens 11 országában tett lépéseket a gazdátlan ebek helyzetének javításáért és a társadalmi szemléletformálásért. 2009-ben - a Közép-Európai régióban elsőként - Magyarország is sikeresen elindította a kampányt, 2010-ben pedig új elemekkel bővítette ki: a Mars Magyarország a programban részt vevő állatmenhelyek pályázatait zsűriző szakmai bizottság mellett az állatbarátok véleményére is kíváncsi volt. Ezért alakult meg az ország egyik legnépszerűbb közösségi portálján a Pedigree Örökbefogadási Program rajongói klubja, amely néhány hónap alatt rekordszámúra bővült - jelenleg több mint 13 ezer 700 tagja van -, és az első olyan rajongói klub Magyarországon, amely egy vállalat támogatásával áll ki az állatmenhelyek és örökbefogadásra váró, gazdátlan kutyák ügye mellett.
A kampány 2010. májusi indulásától az október 4-i Állatok Világnapjáig 10.000 ezer klubtag szavazott, így 4000 kg szárazeledel került a legtöbb voksot begyűjtő szegedi Tappancshoz, akik az adomány felét három rászoruló menhely számára ajánlották fel. Az év végéig tartó 2. fordulóban a tatabányai Tappancs Állatotthon toronymagas győzelmet aratva nyerte el a több mint 1000 kg eledelt.