A Társadalmi Felelősségvállalás Napja

A Társadalmi Felelősségvállalás Napját hirdeti meg június 1-ére a magyar gazdaság több kiemelkedő vállalata, valamint számos vezető televízió és rádió.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalatok és a médiumok arra kívánják felhívni a figyelmet: a versenyszféra jelentős szerepet játszik Magyarországon a társadalmi életben, közterhei megfizetésén messze túlmenően részt vállal a kultúra működtetésében, a civil szféra segítésében, a szociális gondok enyhítésében - miközben a médiajog a jelenlegi gyakorlat szerinti alkalmazása megnehezíti, akár bünteti is, hogy a cégek ilyen irányú erőfeszítéseiről hírt kapjon a nyilvánosság. Az akció kezdeményezői elő kívánják mozdítani, hogy a közeljövő egész Magyarország érdekeit szolgáló változásokat hozzon e területen.

A konferencia résztvevői
és a Társadalmi Felelősségvállalás Napja akció kezdeményezői között ott voltak az Ericsson, a HP, a Nokia, a Pannon, a Richter és a Tesco, a médiumok közül az ATV, Danubius Rádió, Hír Tv, Klub Rádió, MTV, RTL Klub, Sláger Rádió és a Tv2 képviselői.
A Pannon által kezdeményezett "Társadalmi felelősségvállalás és média" konferencia résztvevői május 25-én az önszabályozó modell mellett tették le voksukat a jelenlegi gyakorlattal szemben. Az együttműködő cégek, tévék és rádiók célul tűzték ki, hogy a média működését szabályozó törvény új szövegébe kerüljenek be a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásának a médiában való megjelenítésére vonatkozó, a felelősségvállalás jellegéhez, céljához illeszkedő előírások. A konferencia résztvevői azt is el kívánják érni, hogy médiahatóság, az Országos Rádió és Televízió Testület gyakorlata az európai normákhoz illeszkedve az új normaszöveg elfogadásáig terjedő időben se gátolja a társadalmi felelősségvállalás körébe tartozó tevékenységek médiabeli bemutatását.  A Társadalmi Felelősségvállalás Napján az akcióban részt vevő médiumok mindegyike hírműsorban, a cégeket megnevezve számol be olyan akciókról, amelyek a vállalatok társadalmi felelősségvállalását mutatják be. A médiumok az akcióban történő részvételükkel arra hívják fel a figyelmet: teljesen egyértelmű a különbség egy-egy közérdeklődésre számot tartó esemény tárgyszerű bemutatása és a fogyasztásra ösztönző, bújtatott reklám között, mely utóbbit - a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően - továbbra sem kívánják alkalmazni.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo