Amíg lehet, úgyis a pizzát választjuk...

Hozzájárulhat a rák kialakulásához a zacskós leves, a fagyasztott pizza, az édesített gabonapehely. Francia kutatók az előregyártott élelmiszerek hatását vizsgálták – és inkább a friss ételt, a zöldséget, gyümölcsöt ajánlják...

Mi vár a magyar befektetőkre ősszel?

Mit jelentenek az adózási és szabályozási változások a befektetők számára?
Merre tart az állampapírpiac?
Hogyan érdemes gondolkodni a hosszú távú megtakarításokról és az ingatlanbefektetésekről?

Klasszis Befektetői Klub
2026. szeptember 24., Budapest

Foglalja le helyét most >>

 

Párizsi és brazil egyetemek kutatói állami támogatással vizsgálták éveken át, több, mint százezer ember bevonásával, milyen kihatással van készre gyártott, tartósított élelmiszerek rendszeres fogyasztása.

A jellegzetes minta sok embernek ismerős: reggelire édesített gabonapehely, hiszen az oly jóízű, ebédre, mert kevés az idő, zacskóleves, hozzá fagyasztott szendvics, estére pedig a legegyszerűbb a pizza – immár az otthoni hűtőből.

Pixabay

A felmérések szerint a fejlett ipari országok lakóinak negyede-fele napi kalóriaszükségletét ilyen élelmiszerekből fedezi. Azokhoz járulnak még az üdítőitalok, édességek, chipsek. Mindezek valóban ízlenek, de komoly hátrányaik vannak, hiszen sok cukrot, sót, vagy zsírt tartalmaznak.

Emellett egy sor adalékanyagot, amelyekkel az élelmiszert tartósítják, színezik, ízesítik, és a többi. Ugyanakkor a gyártásnál, hevítésnél problematikus anyagok keletkezhetnek, mint a rákot okozó akrilamid, vagy az úgynevezett mesterséges transz-zsírok. Mindezek az anyagok hozzájárulhatnak daganatos betegség kialakulásához.

Azt, hogy tartósított, fagyasztott, előregyártott élelmiszerek rákot okoznak, a kutatók nem állítják.
Így mérgeznek minket a nagyvállalatok
Rákkeltő kadmium és arzén a talajvizekben, több száz tonnányi higany a talajban, mérgek által veszélyeztetett ivóvízkutak. Ilyen és ehhez hasonló szennyezéseket tár fel a Green
Felhívják azonban a figyelmet arra, hogy bár az élelmiszeriparban alkalmazott adalékanyagok (egyedi vizsgálat alapján) engedélyezettek – azt, hogy együtt alkalmazva milyen hatásuk lehet, már nem vizsgálják.

Tény viszont, hogy a vizsgálat eddigi nyolc évében a rák előfordulása valamelyest nőtt azoknál, akik még több tartós élelmiszert fogyasztottak. A szakértők tanácsa, anélkül, hogy az ügyben ítéletet mondanának, nem új: együnk lehetőleg friss élelmiszert, közte minél több zöldséget, gyümölcsöt...

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Meghalt az ukrajnai háború humanista hőse, akit még az oroszok is tiszteltek

Meghalt az ukrajnai háború humanista hőse, akit még az oroszok is tiszteltek 

Tragikus véget ért egy ukrajnai hős sorsa.
Hatalmas fegyvercsomagot kap Ukrajna, de ami igazán meglepő, hogy honnan

Hatalmas fegyvercsomagot kap Ukrajna, de ami igazán meglepő, hogy honnan 

Törökország döntő fontosságú fegyvereket ad el Ukrajnának.
Átlagosan 7 millió forintot buktak a nyugdíjasok az Orbán-kormány idején

Átlagosan 7 millió forintot buktak a nyugdíjasok az Orbán-kormány idején 

Csak a propaganda szintjén jártak jobban a nyugdíjasok az elmúlt 15 évben.
Véget ért az oroszok különleges hadművelete Ukrajnában, immár igazi háborúra állnak át

Véget ért az oroszok különleges hadművelete Ukrajnában, immár igazi háborúra állnak át 

A civilek öldöklése háborús bűncselekmény.
Teljes kudarc a Fidesz személyi és tartalmi megújulása

Teljes kudarc a Fidesz személyi és tartalmi megújulása 

Saját esélyét játssza el a Fidesz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo