Napjainkban a tudatos vásárló már maga dönti el, mikor, hol és hogyan kíván kapcsolatba lépni egy gyártóval vagy kereskedővel, illetve magával a termékkel, a kihívás pedig a vállalatok számára az, hogyan képesek valós, hasznos, kétirányú párbeszédet kialakítani a vásárlókkal. A vonalkód jelkép a mögötte álló globális azonosító rendszerrel – az ún. GS1 szabványrendszerrel – karöltve immár közel négy évtizede biztosítja az ellátási láncok mentén a gyors és biztonságos termékinformáció-áramlást. A legújabb GS1 megoldások célja, hogy mindabból a hasznos és hiteles termékinformációból, mely eddig csak az üzleti partnerek közt került megosztásra, a fogyasztó is részesülhessen.
Hogyan működhet ez a gyakorlatban? A fogyasztó az okostelefonjára telepített mobilalkalmazással leolvassa a terméken feltüntetett vonalkódot, és az applikáció azonnal megjeleníti a képernyőn a márkatulajdonos által megadott adatokat. Ezek lehetnek az élelmiszerek esetében kötelezően megadandó termékadatok, de lehetnek minősítéssel, allergén vagy speciális összetevőkkel, kapcsolódó termékekkel, receptekkel szolgáló marketingüzenetek is, amelyek akár egy weboldalra is elvezetik a vásárlót.
A SafeBrand alkalmazás a fogyasztó számára lehetővé teszi, hogy okostelefonján bárhol, bármikor elérje a gyártó által garantált hiteles adatokat a termékről, függetlenül attól, hogy boltban vagy az interneten tervezi a vásárlást.
Ha szeretne csatlakozni a GS1 Magyarország most induló SafeBrand projektjéhez, keresse szakértőinket: Vatai Krisztina ([email protected]), Kétszeri Dávid ([email protected]).