Elektromos autó munkába járáshoz? Költségek és megtérülés

Az autóval történő munkába járás átlagos költségeinek összehasonlítása Jelentősen csökkenti az ingázás költségeit az e-autóval történő közlekedés. Míg a hagyományos autóval munkába járók jellemzően több tízezer forint értékben tankolnak üzemanyagot minden hónapban, addig egy villanyautóval jóval kevesebből is megoldható a munkába járás.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerviz

A villanyautók kisebb szervizigénnyel rendelkeznek a robbanómotoros járműveknél, ezért a karbantartási költségeik is alacsonyabbak a hagyományos motorizáltságú autókénál. Az elektromos autók nem hemzsegnek olyan potenciálisan javítást igénylő alkatrészektől mint a szelepek, dugattyúk, hengerfej, vagy üzemanyagsapka, csupán egyetlen mozgó alkatrésszel bírnak.

Üzemanyag

Az elektromos autók magas kezdeti költségeivel szemben hosszú távon megtérülő előnyük az üzemanyag-megtakarítás. Egy átlagos autós minden munkanapon közel 100 km-t vezet, így évente átlagban 21 655 km-t tesz meg. Tegyük fel, hogy 8 évig használja a járművét mint a legtöbb autótulajdonos általánosságban. Az esetek 80%-ában otthon, 20%-ban nyilvános töltőponton tölti az elektromos autóját, napjában egyszer: ebben az esetben 7%-kal jár jobban, mintha belső égésű járműve lenne. Számos tényezőtől függ a töltésen történő megtakarítás pontos mértéke: múlik a modellen és a specifikáción, az áram árán, a töltési módon, a használat gyakoriságán és a használat éveinek számán, a vezetési stíluson, az éghajlati és időjárási körülményeken.

Az elektromos autók költségei

Az e-autók fenntartási költségei számottevően alacsonyabbak, mint a hagyományos járműveké.

Töltés

Otthoni töltéssel körülbelül 500-700 Forint értékű áramba fog kerülni 100 km megtétele, ami kevesebb mint 2 liter üzemanyag árának felel meg. A villanyautók benzinkutakon is tölthetőek, ebben az esetben szolgáltatónként eltérő a díjazás.

Adók és biztosítás

Zöld rendszámmal jelenleg nem kell súlyadót és regisztrációs adót fizetni, illetve az átírással járó illeték sem terhel, valamint nincs cégautóadó sem. Vagyonbiztosítást azonban mindenképp érdemes kötni, mert nagyon költséges lehet egy nagy értékű modern autó javítás. A kötelező gépjármű felelősségbiztosításra több társaság is kedvezményt kínál, azonban fontos tudni, hogy ez nem kötelező, csupán üzletpolitikai célú kedvezmény, és bármikor visszavonhatják a társaságok.

Mennyi idő alatt térülhet meg egy alacsonyabb kategóriás elektromos autó?

Ahány elektromos autó, annyi az egyedi jellemző és lehetséges megtérülési idő. Ha az alacsonyabb árkategóriába eső e-autók közül a közkedvelt Nissan Leafet vesszük górcső alá, akkor valamivel több, mint 10 év alatti megtérülési idővel számolhatunk. Ez nem jelenti azt, hogy nem éri meg villanyautót vásárolni, ugyanis egy elektromos autó használtan is többet ér hagyományos társainál. Bár a kezdeti áruk magasabb lehet, a költségeket csökkenti, hogy a villanyautók után nem kell vagyonszerzési illetéket és gépjárműadót fizetni, a kiadások pedig tovább csökkenthetők, ha otthonunkban az energiaellátást napelem biztosítja, a parkolás pedig jelenleg sok helyen ingyenes (részletekről az illetékes önkormányzatoktól tájékozódhat).

 

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo