Elektromos autó munkába járáshoz? Költségek és megtérülés

Az autóval történő munkába járás átlagos költségeinek összehasonlítása Jelentősen csökkenti az ingázás költségeit az e-autóval történő közlekedés. Míg a hagyományos autóval munkába járók jellemzően több tízezer forint értékben tankolnak üzemanyagot minden hónapban, addig egy villanyautóval jóval kevesebből is megoldható a munkába járás.

Szerviz

A villanyautók kisebb szervizigénnyel rendelkeznek a robbanómotoros járműveknél, ezért a karbantartási költségeik is alacsonyabbak a hagyományos motorizáltságú autókénál. Az elektromos autók nem hemzsegnek olyan potenciálisan javítást igénylő alkatrészektől mint a szelepek, dugattyúk, hengerfej, vagy üzemanyagsapka, csupán egyetlen mozgó alkatrésszel bírnak.

Üzemanyag

Az elektromos autók magas kezdeti költségeivel szemben hosszú távon megtérülő előnyük az üzemanyag-megtakarítás. Egy átlagos autós minden munkanapon közel 100 km-t vezet, így évente átlagban 21 655 km-t tesz meg. Tegyük fel, hogy 8 évig használja a járművét mint a legtöbb autótulajdonos általánosságban. Az esetek 80%-ában otthon, 20%-ban nyilvános töltőponton tölti az elektromos autóját, napjában egyszer: ebben az esetben 7%-kal jár jobban, mintha belső égésű járműve lenne. Számos tényezőtől függ a töltésen történő megtakarítás pontos mértéke: múlik a modellen és a specifikáción, az áram árán, a töltési módon, a használat gyakoriságán és a használat éveinek számán, a vezetési stíluson, az éghajlati és időjárási körülményeken.

Az elektromos autók költségei

Az e-autók fenntartási költségei számottevően alacsonyabbak, mint a hagyományos járműveké.

Töltés

Otthoni töltéssel körülbelül 500-700 Forint értékű áramba fog kerülni 100 km megtétele, ami kevesebb mint 2 liter üzemanyag árának felel meg. A villanyautók benzinkutakon is tölthetőek, ebben az esetben szolgáltatónként eltérő a díjazás.

Adók és biztosítás

Zöld rendszámmal jelenleg nem kell súlyadót és regisztrációs adót fizetni, illetve az átírással járó illeték sem terhel, valamint nincs cégautóadó sem. Vagyonbiztosítást azonban mindenképp érdemes kötni, mert nagyon költséges lehet egy nagy értékű modern autó javítás. A kötelező gépjármű felelősségbiztosításra több társaság is kedvezményt kínál, azonban fontos tudni, hogy ez nem kötelező, csupán üzletpolitikai célú kedvezmény, és bármikor visszavonhatják a társaságok.

Mennyi idő alatt térülhet meg egy alacsonyabb kategóriás elektromos autó?

Ahány elektromos autó, annyi az egyedi jellemző és lehetséges megtérülési idő. Ha az alacsonyabb árkategóriába eső e-autók közül a közkedvelt Nissan Leafet vesszük górcső alá, akkor valamivel több, mint 10 év alatti megtérülési idővel számolhatunk. Ez nem jelenti azt, hogy nem éri meg villanyautót vásárolni, ugyanis egy elektromos autó használtan is többet ér hagyományos társainál. Bár a kezdeti áruk magasabb lehet, a költségeket csökkenti, hogy a villanyautók után nem kell vagyonszerzési illetéket és gépjárműadót fizetni, a kiadások pedig tovább csökkenthetők, ha otthonunkban az energiaellátást napelem biztosítja, a parkolás pedig jelenleg sok helyen ingyenes (részletekről az illetékes önkormányzatoktól tájékozódhat).

 

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo