– A gazdasági válság átalakította a piacot, és a további biztonságos működés megkövetelte, hogy még körültekintőbben mérjük fel az ügyfeleink pénzügyi teljesítőképességét. Ahhoz, hogy elkerüljük a nemfizetések bővülését, szükségünk volt egy szűrőrendszerre, amely alapján meghatározhatjuk, hogy egyes partnereinket milyen feltételekkel szolgáljuk ki – magyarázza Bányai Ildikó, a Merkapt Zrt. pénzügyi vezetője.
– A bekért mérlegeket utólag adják ki, így nem kapunk valós képet a cég tőkeerejéről. Gyakorlatilag ötvenszázalékos biztonsággal tudtuk bemérni az ügyfeleknek adható hitelkeretet, míg az Opten – Cégelemzés és Kapcsolati Háló szolgáltatásával kilencvenszázalékos biztonsággal döntünk – teszi hozzá a szakértő, aki szerint bár a kockázat nem kézzelfogható, az Opten – Kapcsolati Háló szolgáltatás nélkül valószínűleg több behajthatatlan követelésbe csúsznának.
A Merkapt már a 2000-es évek elején is támaszkodott az Opten céginformációs szolgáltatására, és mivel az együttműködés tapasztalatai kedvezőek voltak, nem volt kérdéses, hogy a mélyebb cégelemzést is az Optentől rendelik meg. Az Opten – Kapcsolati Háló árnyaltabb képet ad a partnerek pénzügyi helyzetéről és fizetési képességéről. A szolgáltatás segítségével az is kiderül egy gombnyomásra, hogy a partner korábban kapcsolatban állt-e bármely felszámolásra került vállalkozással, illetve jelen pillanatban mely cégekben tulajdonos, és azok milyen megítélés alá esnek fizetőképesség szempontjából.
– Az Opten szolgáltatása nélkül nőne a bizalmatlanság, amely az amúgy jól fizető partnerekre is negatívan hatna. Sajnos, sok partnerünk nem is ismeri, milyen lehetőségei vannak arra, hogy megvédje magát a piacon és minél kisebb arányban kössön rossz szerződéseket.
A pénzügyi vezető úgy véli: a kisebb cégeknek is megéri előfizetni az online céginformációs szolgáltatásokra.