Valóban téved a sajtó?

Október óta nem folynak tárgyalások, csak egyoldalú levelezés - viszont a sajtó augusztusa 10-én valótlant állított a TriGranit szerint.

Az augusztus 10-én megjelent hírt cáfolja az agusztus 15-én az érintett cég, a TriGranit. Öt nappal korábban jegyeztük mi is le a hírügynökségi jelentés alapján: szerződésbontással fenyegetik Szerbiában a TriGgránitot, ha tizenöt napon belül nem kezdi meg Belgrád új központi pályaudvarának építését. A szerződést tavaly júniusban írták alá, miután a tavalyi pályázat győztese a TriGránit lett. A megbízó Szerb Vasutak (Zeleznice Srbija) vezetői szerint a munkálatok, amelyek első fázisát 2008 végéig be kellene fejezni, a TriGránit verseny utáni, pótlólagos követelései miatt nem kezdődtek el. Ha a TriGránit nem kezdi el a munkát, a megrendelő vagy tárgyalásokat kezd a pályázat második helyezettjével, vagy új pályázatot ír ki.

A nagyberuházás első üteme, amely 200 millió eurót ér, tartalmazza a 105 sínpáros központi pályaudvart, a fölé emelt 128 ezer négyzetméteres üzletközpontot és a szintben hozzá csatlakozó, összesen 10 ezer négyzetméter kereskedelmi részt. A második ütemben még mintegy 170 ezer négyzetméternyi üzlettérnek kellene megépülnie.


Mint Djordje Bobic, Belgrád főépítésze a Politika című újságnak elmondta, lehetséges, hogy pontatlan volt a pályázat kiírása, és ez lehetőséget ad a Trigránitnak pótlólagos követelésekre. Egy biztos: megkapta a területet, tudja, mit kell tennie, és sem kevesebbet, sem többet nem akarhat, mint amennyit a feltételek alapján elérhet.

Az augusztus 15-én közzétett Trigranit információk szerint a sajtóhírek a valótlanok. A Szerb Vasutak előzetes elképzeléseihez és a hivatalos tender dokumentumokban foglalt adatokhoz és információkhoz képest a TriGranit, saját szakértőinek munkája eredményeként, valóban eltérő következtetésre jutott az átlagos napi utasszám alapján a pályaudvar kapacitását és a pályaudvar fölé építendő bevásárlóközponthoz tartozó parkolóhelyek számát illetően, valamint felvetette a pályaudvar és a Nis-Zágráb autópálya közlekedésének összekapcsolását.

Tavaly októberében a tárgyalások leálltak. Bár a 2006. júniusi keret-megállapodás 2006. szeptember végén érvényét vesztette, a TriGranit 2007. januárjában, márciusában és júniusában ismételten konkrét javaslatokat tett a megállapodásra. Ezekre a megkeresésekre sem a szerb kormány, sem a Szerb Vasutak nem válaszoltak.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo