Valóban téved a sajtó?

Október óta nem folynak tárgyalások, csak egyoldalú levelezés - viszont a sajtó augusztusa 10-én valótlant állított a TriGranit szerint.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az augusztus 10-én megjelent hírt cáfolja az agusztus 15-én az érintett cég, a TriGranit. Öt nappal korábban jegyeztük mi is le a hírügynökségi jelentés alapján: szerződésbontással fenyegetik Szerbiában a TriGgránitot, ha tizenöt napon belül nem kezdi meg Belgrád új központi pályaudvarának építését. A szerződést tavaly júniusban írták alá, miután a tavalyi pályázat győztese a TriGránit lett. A megbízó Szerb Vasutak (Zeleznice Srbija) vezetői szerint a munkálatok, amelyek első fázisát 2008 végéig be kellene fejezni, a TriGránit verseny utáni, pótlólagos követelései miatt nem kezdődtek el. Ha a TriGránit nem kezdi el a munkát, a megrendelő vagy tárgyalásokat kezd a pályázat második helyezettjével, vagy új pályázatot ír ki.

A nagyberuházás első üteme, amely 200 millió eurót ér, tartalmazza a 105 sínpáros központi pályaudvart, a fölé emelt 128 ezer négyzetméteres üzletközpontot és a szintben hozzá csatlakozó, összesen 10 ezer négyzetméter kereskedelmi részt. A második ütemben még mintegy 170 ezer négyzetméternyi üzlettérnek kellene megépülnie.


Mint Djordje Bobic, Belgrád főépítésze a Politika című újságnak elmondta, lehetséges, hogy pontatlan volt a pályázat kiírása, és ez lehetőséget ad a Trigránitnak pótlólagos követelésekre. Egy biztos: megkapta a területet, tudja, mit kell tennie, és sem kevesebbet, sem többet nem akarhat, mint amennyit a feltételek alapján elérhet.

Az augusztus 15-én közzétett Trigranit információk szerint a sajtóhírek a valótlanok. A Szerb Vasutak előzetes elképzeléseihez és a hivatalos tender dokumentumokban foglalt adatokhoz és információkhoz képest a TriGranit, saját szakértőinek munkája eredményeként, valóban eltérő következtetésre jutott az átlagos napi utasszám alapján a pályaudvar kapacitását és a pályaudvar fölé építendő bevásárlóközponthoz tartozó parkolóhelyek számát illetően, valamint felvetette a pályaudvar és a Nis-Zágráb autópálya közlekedésének összekapcsolását.

Tavaly októberében a tárgyalások leálltak. Bár a 2006. júniusi keret-megállapodás 2006. szeptember végén érvényét vesztette, a TriGranit 2007. januárjában, márciusában és júniusában ismételten konkrét javaslatokat tett a megállapodásra. Ezekre a megkeresésekre sem a szerb kormány, sem a Szerb Vasutak nem válaszoltak.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo