Az augusztus 10-én megjelent hírt cáfolja az agusztus 15-én az érintett cég, a TriGranit. Öt nappal korábban jegyeztük mi is le a hírügynökségi jelentés alapján: szerződésbontással fenyegetik Szerbiában a TriGgránitot, ha tizenöt napon belül nem kezdi meg Belgrád új központi pályaudvarának építését. A szerződést tavaly júniusban írták alá, miután a tavalyi pályázat győztese a TriGránit lett. A megbízó Szerb Vasutak (Zeleznice Srbija) vezetői szerint a munkálatok, amelyek első fázisát 2008 végéig be kellene fejezni, a TriGránit verseny utáni, pótlólagos követelései miatt nem kezdődtek el. Ha a TriGránit nem kezdi el a munkát, a megrendelő vagy tárgyalásokat kezd a pályázat második helyezettjével, vagy új pályázatot ír ki.
A nagyberuházás első üteme, amely 200 millió eurót ér, tartalmazza a 105 sínpáros központi pályaudvart, a fölé emelt 128 ezer négyzetméteres üzletközpontot és a szintben hozzá csatlakozó, összesen 10 ezer négyzetméter kereskedelmi részt. A második ütemben még mintegy 170 ezer négyzetméternyi üzlettérnek kellene megépülnie.
Mint Djordje Bobic, Belgrád főépítésze a Politika című újságnak elmondta, lehetséges, hogy pontatlan volt a pályázat kiírása, és ez lehetőséget ad a Trigránitnak pótlólagos követelésekre. Egy biztos: megkapta a területet, tudja, mit kell tennie, és sem kevesebbet, sem többet nem akarhat, mint amennyit a feltételek alapján elérhet.
Az augusztus 15-én közzétett Trigranit információk szerint a sajtóhírek a valótlanok. A Szerb Vasutak előzetes elképzeléseihez és a hivatalos tender dokumentumokban foglalt adatokhoz és információkhoz képest a TriGranit, saját szakértőinek munkája eredményeként, valóban eltérő következtetésre jutott az átlagos napi utasszám alapján a pályaudvar kapacitását és a pályaudvar fölé építendő bevásárlóközponthoz tartozó parkolóhelyek számát illetően, valamint felvetette a pályaudvar és a Nis-Zágráb autópálya közlekedésének összekapcsolását.
Tavaly októberében a tárgyalások leálltak. Bár a 2006. júniusi keret-megállapodás 2006. szeptember végén érvényét vesztette, a TriGranit 2007. januárjában, márciusában és júniusában ismételten konkrét javaslatokat tett a megállapodásra. Ezekre a megkeresésekre sem a szerb kormány, sem a Szerb Vasutak nem válaszoltak.