Új nevet kapott a Hitelgarancia Zrt.

Az elmúlt három év stratégiáját és lendületes növekedését jeleníti meg a Hitelgarancia Zrt. névváltása, amit a pénteki közgyűlésen hagytak jóvá a tulajdonosok. A cég az elmúlt egy évben következetesen Garantiqa néven jelent meg új termékeivel a piacon, és ezt a nevet most fölvette a társaság is. A következő években a cég a termékkínálat növelésével és új lehetőségek feltárásával reagál az éleződő piaci versenyre.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Garantiqa Hitelgarancia Zrt. néven új arculattal folytatja tevékenységét a Hitelgarancia Zrt. - derült ki ma a cég éves rendes közgyűlésén. "A névmódosítás a dinamikus hozzáállást tükröző arculatra hívja fel a figyelmet" - nyilatkozta dr. Radnai György vezérigazgató a közgyűlését követően. Az arculatváltást tudatos felkészülés előzte meg, a társaság rendkívül sikeres új garancia termékei már 2007 eleje óta a Garantiqa brand ernyője alatt kerültek piacra, így egyre többen azonosítják a társaságot ezzel a névvel.

Elsősorban a Garantiqa termékeknek köszönhetően a társaság az elmúlt években 30 százalékot meghaladó garanciavállalási növekedést realizált, vagyis lényegesen gyorsabban bővült, mint a KKV hitelek piaca. Mindez a 2005-ben megkezdődött dinamizálás eredménye. A társaság élére akkor kinevezett Radnai György vezetése alatt a társaság lendületes termékfejlesztésbe kezdett, az önkormányzatokkal bővítette ügyfélkörét, és növelte kockázatviselési hajlandóságát.

A cég nyitott a faktoring és lízing ügyletek felé, sorra dolgozott ki a bankokkal közösen speciális, KKV-knak szóló garantált hitelkonstrukciókat, megjelent pályázati garancia termékével az EU-s támogatások piacán, legutóbb pedig tető alá hozta az első portfolió garancia szerződést a UniCredit Bankkal. A társaság a Bázel II. életbe lépésével szigorodó kockázatkezelési környezetben is megalapozta a jövőjét, amikor a bankokkal azonos kockázat kezelési gyakorlatot folytató cégnek ismerte el a PSZÁF. Az ekvivalencia tanúsítvány birtokában ugyanis a bankoknak sokkal kisebb kockázati szorzóval kell figyelembe venniük a tartalékképzés során a Garantiqa kezességével garantált hiteleket.

A jól bevált módszerek mellett a 2008-11-es időszakban az újabb irányok megtalálására és kiaknázása lesz a fő irány. Az elmúlt hetek híradásai azt mutatják, hogy a Garantiqa új piacokra is betör: az EIB-vel közösen tervezett JESSICA Alap üzemeltetése alapkezelői tevékenységet is feltételez a társaság részéről. Emellett megnő a kommunikáció szerepe a társaság életében. Király Zsolt a társaság marketing igazgatója szerint ez nemcsak a cég új nevének elismertetését alapozza meg, de arra is reflektál, hogy a piacon több új garantőr intézmény is megjelent, és az eddig csak a bankokkal kapcsolatban álló társaság a Garantiqa pályázati garancia termékével immár közvetlenül a vállalkozásokat célozza meg.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo