Garantiqa Hitelgarancia Zrt. néven új arculattal folytatja tevékenységét a Hitelgarancia Zrt. - derült ki ma a cég éves rendes közgyűlésén. "A névmódosítás a dinamikus hozzáállást tükröző arculatra hívja fel a figyelmet" - nyilatkozta dr. Radnai György vezérigazgató a közgyűlését követően. Az arculatváltást tudatos felkészülés előzte meg, a társaság rendkívül sikeres új garancia termékei már 2007 eleje óta a Garantiqa brand ernyője alatt kerültek piacra, így egyre többen azonosítják a társaságot ezzel a névvel.
Elsősorban a Garantiqa termékeknek köszönhetően a társaság az elmúlt években 30 százalékot meghaladó garanciavállalási növekedést realizált, vagyis lényegesen gyorsabban bővült, mint a KKV hitelek piaca. Mindez a 2005-ben megkezdődött dinamizálás eredménye. A társaság élére akkor kinevezett Radnai György vezetése alatt a társaság lendületes termékfejlesztésbe kezdett, az önkormányzatokkal bővítette ügyfélkörét, és növelte kockázatviselési hajlandóságát.
A cég nyitott a faktoring és lízing ügyletek felé, sorra dolgozott ki a bankokkal közösen speciális, KKV-knak szóló garantált hitelkonstrukciókat, megjelent pályázati garancia termékével az EU-s támogatások piacán, legutóbb pedig tető alá hozta az első portfolió garancia szerződést a UniCredit Bankkal. A társaság a Bázel II. életbe lépésével szigorodó kockázatkezelési környezetben is megalapozta a jövőjét, amikor a bankokkal azonos kockázat kezelési gyakorlatot folytató cégnek ismerte el a PSZÁF. Az ekvivalencia tanúsítvány birtokában ugyanis a bankoknak sokkal kisebb kockázati szorzóval kell figyelembe venniük a tartalékképzés során a Garantiqa kezességével garantált hiteleket.
A jól bevált módszerek mellett a 2008-11-es időszakban az újabb irányok megtalálására és kiaknázása lesz a fő irány. Az elmúlt hetek híradásai azt mutatják, hogy a Garantiqa új piacokra is betör: az EIB-vel közösen tervezett JESSICA Alap üzemeltetése alapkezelői tevékenységet is feltételez a társaság részéről. Emellett megnő a kommunikáció szerepe a társaság életében. Király Zsolt a társaság marketing igazgatója szerint ez nemcsak a cég új nevének elismertetését alapozza meg, de arra is reflektál, hogy a piacon több új garantőr intézmény is megjelent, és az eddig csak a bankokkal kapcsolatban álló társaság a Garantiqa pályázati garancia termékével immár közvetlenül a vállalkozásokat célozza meg.