Több, mint 500-zal ment!

A rekordot egy módosított, de szériaelemekből összeállított, V150 elnevezésű TGV szerelvény állította fel a Párizst Strassbourg-al összekötő úgynevezett kelet-európai LGV nagy sebességű vonalon a 191. számú kilométernél, Franciaországban, Le Chemin környékén délután 1 óra 13 perckor. Ezzel az 1990 óta fennálló sebességi rekordot csaknem 60 km/h-val szárnyalta túl a szerelvény.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A közös teljesítmény műszaki eredmény hátterében

Hubert du Mesnil, a Réseau Ferré de France elnöke, Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke, és Anne-Marie Idrac, az SNCF vezérigazgatója, a francia "Kiválóság a nagyon nagy sebességű szállításban" (Excellence in Very High-Speed Transport) program három partnerének képviselői munkatársaik elkötelezettségének köszönhetően új világrekordot ünnepelnek. 

"A mai napon felállított sebességi rekord igazolja azt a szakértelmet, amelyet a francia vállalatok a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés-fejlesztési program terén tettek szert. Ez a szakértelem és tapasztalat teszi lehetővé a vasúthálózat tökéletesítését az utasok kényelme, valamint a nagyobb biztonság érdekében. Szeretném kifejezni tiszteletemet mindazoknak, akik lehetővé tették ezt az eredményt, különösen azoknak, akik vállalatainknál dolgoznak, és akik az RFF irányításával létrehozták az infrastruktúra mesterművének számító Kelet-Európai LGV-vasutat, ami a mai nap eseményünk színhelyéül szolgált." - mondta Hubert du Mesnil, az RFF, a francia vasúthálózatot üzemeltető részvénytársaság elnöke.

Több kép, kattintson!

Az RFF, Alstom Transport és az SNCF közötti együttműködés megkoronázásaként a rekord a 2007. január 15-én megkezdett, 300 mérnök és technikus részvételével zajló jelentős tesztelési programot követte. Szakembereink 40 próbafutást végeztek 450km/órát meghaladó sebesség mellett. A több mint 200 órán keresztül végzett próbák során a szerelvények 3200 kilométert tettek meg. 

A V150 vasúti szerelvény 2 db TGV POS vonófejből ("mozdonyból"), 3 db TGV Duplex (emeletes) személykocsiból, és 2 db legújabb generációs hajtott forgóvázból áll, amelyet az Alstom fejlesztett ki AGV típusú vonat áll. A rendszer teljesítménye összesen 19,6MW (megawatt) (25.000 lóerő).

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo