Több, mint 500-zal ment!

A rekordot egy módosított, de szériaelemekből összeállított, V150 elnevezésű TGV szerelvény állította fel a Párizst Strassbourg-al összekötő úgynevezett kelet-európai LGV nagy sebességű vonalon a 191. számú kilométernél, Franciaországban, Le Chemin környékén délután 1 óra 13 perckor. Ezzel az 1990 óta fennálló sebességi rekordot csaknem 60 km/h-val szárnyalta túl a szerelvény.

A közös teljesítmény műszaki eredmény hátterében

Hubert du Mesnil, a Réseau Ferré de France elnöke, Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke, és Anne-Marie Idrac, az SNCF vezérigazgatója, a francia "Kiválóság a nagyon nagy sebességű szállításban" (Excellence in Very High-Speed Transport) program három partnerének képviselői munkatársaik elkötelezettségének köszönhetően új világrekordot ünnepelnek. 

"A mai napon felállított sebességi rekord igazolja azt a szakértelmet, amelyet a francia vállalatok a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés-fejlesztési program terén tettek szert. Ez a szakértelem és tapasztalat teszi lehetővé a vasúthálózat tökéletesítését az utasok kényelme, valamint a nagyobb biztonság érdekében. Szeretném kifejezni tiszteletemet mindazoknak, akik lehetővé tették ezt az eredményt, különösen azoknak, akik vállalatainknál dolgoznak, és akik az RFF irányításával létrehozták az infrastruktúra mesterművének számító Kelet-Európai LGV-vasutat, ami a mai nap eseményünk színhelyéül szolgált." - mondta Hubert du Mesnil, az RFF, a francia vasúthálózatot üzemeltető részvénytársaság elnöke.

Több kép, kattintson!

Az RFF, Alstom Transport és az SNCF közötti együttműködés megkoronázásaként a rekord a 2007. január 15-én megkezdett, 300 mérnök és technikus részvételével zajló jelentős tesztelési programot követte. Szakembereink 40 próbafutást végeztek 450km/órát meghaladó sebesség mellett. A több mint 200 órán keresztül végzett próbák során a szerelvények 3200 kilométert tettek meg. 

A V150 vasúti szerelvény 2 db TGV POS vonófejből ("mozdonyból"), 3 db TGV Duplex (emeletes) személykocsiból, és 2 db legújabb generációs hajtott forgóvázból áll, amelyet az Alstom fejlesztett ki AGV típusú vonat áll. A rendszer teljesítménye összesen 19,6MW (megawatt) (25.000 lóerő).

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo