Több, mint 500-zal ment!

A rekordot egy módosított, de szériaelemekből összeállított, V150 elnevezésű TGV szerelvény állította fel a Párizst Strassbourg-al összekötő úgynevezett kelet-európai LGV nagy sebességű vonalon a 191. számú kilométernél, Franciaországban, Le Chemin környékén délután 1 óra 13 perckor. Ezzel az 1990 óta fennálló sebességi rekordot csaknem 60 km/h-val szárnyalta túl a szerelvény.

A közös teljesítmény műszaki eredmény hátterében

Hubert du Mesnil, a Réseau Ferré de France elnöke, Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke, és Anne-Marie Idrac, az SNCF vezérigazgatója, a francia "Kiválóság a nagyon nagy sebességű szállításban" (Excellence in Very High-Speed Transport) program három partnerének képviselői munkatársaik elkötelezettségének köszönhetően új világrekordot ünnepelnek. 

"A mai napon felállított sebességi rekord igazolja azt a szakértelmet, amelyet a francia vállalatok a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés-fejlesztési program terén tettek szert. Ez a szakértelem és tapasztalat teszi lehetővé a vasúthálózat tökéletesítését az utasok kényelme, valamint a nagyobb biztonság érdekében. Szeretném kifejezni tiszteletemet mindazoknak, akik lehetővé tették ezt az eredményt, különösen azoknak, akik vállalatainknál dolgoznak, és akik az RFF irányításával létrehozták az infrastruktúra mesterművének számító Kelet-Európai LGV-vasutat, ami a mai nap eseményünk színhelyéül szolgált." - mondta Hubert du Mesnil, az RFF, a francia vasúthálózatot üzemeltető részvénytársaság elnöke.

Több kép, kattintson!

Az RFF, Alstom Transport és az SNCF közötti együttműködés megkoronázásaként a rekord a 2007. január 15-én megkezdett, 300 mérnök és technikus részvételével zajló jelentős tesztelési programot követte. Szakembereink 40 próbafutást végeztek 450km/órát meghaladó sebesség mellett. A több mint 200 órán keresztül végzett próbák során a szerelvények 3200 kilométert tettek meg. 

A V150 vasúti szerelvény 2 db TGV POS vonófejből ("mozdonyból"), 3 db TGV Duplex (emeletes) személykocsiból, és 2 db legújabb generációs hajtott forgóvázból áll, amelyet az Alstom fejlesztett ki AGV típusú vonat áll. A rendszer teljesítménye összesen 19,6MW (megawatt) (25.000 lóerő).

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo