Szupermárkák közé lépett a Piac és Profit

15 éve indult világhódító útjára Nagy-Britanniából a Superbrands, ekkor díjazta először elismert marketingszakemberek csoportja a legkiválóbbnak ítélt márkákat. A magyarországi brandek hét évvel ezelőtt részesülhettek első ízben díjban. A Superbrands Magyarország sikere azóta is töretlen, több márka pedig az indulás óta valamennyi alkalommal megkapta az elismerést. Idén a Piac és Profit is megkapta az elismerést.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Marketinggel és kommunikációval foglalkozó szaktekintélyek egy rádióműsorban indították útjára a Superbrands programot Nagy-Britanniában. Céljuk kettős volt: a kiemelkedő erejű márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák bemutatása a fejlődni, tanulni vágyó piaci szereplőknek. A program mára a világ minden részén ismertté vált, hiszen 5 földrész 87 országában jelent különleges minősítést a Superbrands elismerés.

A Superbrands programban kiemelt szerep és felelősség hárul a zsűrire, ezért kizárólag magas szakmai elismertséggel rendelkező személyeket kérnek fel e munkára a megmérettetés szervezői. A szakértői bizottságok tagjai az alábbi szempontokat vizsgálják meg döntésük során: a márka tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, valamint márkastratégiáját. A jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, az elismerésre sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet.

A hazai munkáról

A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala valamennyi iparjogvédelmi oltalmi formára kiterjedő e-kutatási adatbázisa, az iparjogvédelmi információk legteljesebb hazai forrása. Ennek az adatbázisnak a szűkített változatából választ a marketing szakma és a média, illetve a tudományos élet vezető képviselőiből álló zsűri. A17 tagú Superbrands zsűri elnöki feladatait immáron második éve Dr. Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke látja el.

Magyarországon először 2008-ban indult el a nemzetközi piacon már évek óta meghatározó Business Superbrands program. A Business Superbrands az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait mutatja be, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki.

A bizottság elé kerülő lista hazánkban a Dun&Bradstreet adatbázisa alapján, továbbá a legjelentősebb hazai szakmai szervezetek és szövetségek ajánlásainak figyelembevételével jött létre. A listában egyaránt szerepelnek a legnagyobb nyereségű hazai cégek, illetve - az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt - kisebb vállalkozások, melyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak. Az üzleti márkákat a 15 tagú Business Superbrands Szakértői Bizottság értékeli. A bizottságot 2011-ben dr. Salgó István, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért közhasznú egyesület elnöke vezeti.

Idén a Piac és Profit is megkapta az elismerést!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo