A zöldmezős beruházás eredményeként felépülő 6500 nm-es gyártócsarnokban 2008. október 1-én indul meg a termelés, kezdetben 12 főnek biztosítva munkát. A kapacitásbővítést az emelkedő energiaárak és a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt erőteljesen megnövekedett piaci kereslet tette indokolttá.
Ács Balázs, a Masterplast Group Zrt. operatív vezérigazgatója lapunknak elmondta: a szabadkai üzemben gyártott termékek döntő hányada magyar, horvát, szlovén és román exportra készül, de természetesen kiszolgálja az egyre dinamikusabban bővülő szerb igényeket is. A magyar piac szempontjából a határ közelsége stratégiai jelentőséggel bír a magas szállítási költségek leszorítását illetően. A telephely megválasztásánál a cégcsoport emellett a meglévő központi raktár, illetve az adminisztrációs és logisztikai háttér miatt döntött Szabadka mellett.
A homlokzati hőszigetelő rendszerek regionális piacán az utóbbi években kiélesedett verseny ellenére a cégcsoport bizakodó, a legmodernebb technológiával felszerelt gyártósoron készülő termékek a korábbihoz képest jelentős költségelőnyt élveznek. A további terjeszkedéshez a külső feltételek is adottak: a közelmúltban szigorított épületenergetikai rendelet előírásai értelmében a hőszigetelő rendszerek iránti kereslet további fokozódása prognosztizálható.
Az 1997-ben Magyarországon alapított Masterplast dinamikus fejlődése és terjeszkedése eredményeként mára a régió egyik vezető építőanyag-gyártó és forgalmazó vállalatává vált. A 18 országban (Ausztria, Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Horvátország, Kína, Koszovó, Lengyelország, Macedónia, Magyarország, Moldova, Montenegró, Németország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Ukrajna) több mint 700 főt foglalkoztató cégcsoport árbevétele 2006-ban meghaladta a 75 millió Eurót, tavaly pedig megközelítette a 100 millió Eurót.
A Masterplast emellett az alábbi országokban rendelkezik hivatalos exportpartnerekkel: Anglia, Észtország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Lettország, Litvánia, Olaszország, Oroszország, Szlovénia, Törökország. A Masterplast üzleti filozófiájának középpontjában a vevőközpontú szemlélet, folyamatos fejlesztés és a gondosan kiépített partnerkapcsolatok állnak.