Budapesti bemutatót tartott az RFID technológiáról az amerikai Impinj Inc., valamint a LogSystem Kft.. Az amerikai cég kiemelkedő szerepet tölt be az UHF RFID (Radio Frequency IDentification) technológia fejlesztésében és üzleti értékesítésében. Magyarországi partnerével, a LogSystems Kft.-vel közösen kezdi meg idén az RFID technológiához kapcsolódó eszközök és szolgáltatások terjesztését és értékesítését a közép-kelet európai régióban ezen belül Magyarországon is. A technológia jelentős előnyöket nyújt, használatával az ellátási lánc átláthatóvá, az információ kezelése hatékonyabbá válik, objektumok - tárgyak - egyedileg azonosíthatók, kereslet vezérelt ellátási lánc valósítható meg, ezáltal csökkenthető a raktáron lévő készletek mennyisége, hatékonyabb a csalás- és lopásmegelőzés.
Az RFID egy olyan automatikus azonosítási technológia, amely lehetővé teszi termékek, áruk, egyéb objektumok egyedi azonosítását rádiófrekvenciás adatátvitel felhasználásával, más szóval vezeték nélküli adat kommunikációs kapcsolat biztosítását jelenti. A rádiófrekvenciás azonosítás valójában nem számít újdonságnak, hiszen első alkalmazására már a II. világháborúban sor került. Akkor a repülőgépeknél a barát-ellenség meghatározáshoz használták. Ma már a világ számos országában hatékonyan alkalmazzák az élet szinte minden területén. Az RFID az eddig használt automatikus azonosítási és adatgyűjtő eljárásokkal -vonalkód-, optikai és hangfelismerő rendszerek - szemben hatékonyabb, nagyobb mennyiségű és egyedi adatazonosításra alkalmas. Az UHF frekvenciát érintő szabványok kialakítása óta a technológia alkalmazása világszerte hatalmas lendületet kapott, és forradalmasítja a kereskedelmi ellátási lánc műveleteit. A rugalmas és szabványos megoldásokat támogató RFID berendezések integrálhatók a jelenlegi információs rendszer infrastruktúrájába, ezáltal növelve (erősítve) és kiterjesztve az eddigi sikeres alkalmazások előnyeit, így várhatóan Magyarországon is hamarosan a cégek jelentős része alkalmazza majd a technológiát.
Amerikában a Canon, a Kodak, a Pfizer, az UPS, a Johnson&Johnson, a Wal-Mart, a Gillette, Európában a Metró áruházlánc alkalmazza a technológiát. Jelenleg világszerte már több mint 1000 cég hasznosítja technológia előnyeit az Impinj jóvoltából, ebből a cégek 60%-a az USA-ban, 20%-a Ázsiában, 15%-a pedig az EU-ban található.