A bejelentésre azután került sor, hogy szerdán leállították az Alitalia privatizációjának az előkészületeit, miután az utolsó komoly érdeklődő is visszakozott.
A legesélyesebbnek tartott olasz Air One már kedden közölte, hogy kiszáll a versenyből, szerdán pedig az amerikai Matlin Patterson vagyonkezelő jelentette be, hogy nem tart igényt az olasz vállalatra. Korábban az érdeklődök között volt egyebek mellett az orosz Aeroflot és az osztrák AUA is.
Az olasz állam a súlyosan deficites légitársaságban lévő akár teljes, 49,9 százalékos érdekeltségét eladta volna.
Egyes számítások szerint az Alitalia naponta egy millió euró veszteséget "termel"; évi 12,8 millió utassal a globális repülési piacnak a tizedik szereplője. Elavult a gépparkja, és igen megnehezíti a helyzetét az állandó sztrájkok is.
Antonio Di Pietro infrastrukturális miniszter szerint teljességgel elfogadhatatlan, hogy az állam nyakán lógjon egy veszteséges légitársaság. Azt mondta, hogy akár egy euróért is el kellene adni az Alitaliát, de nem biztos, hogy találnak vevőt ilyen árért is.