A cég elemzése szerint a mobilszolgáltatók a hirdetés-támogatott üzleti modellek mentén fognak fejlődni. Az árérzékeny, alacsony jövedelemmel rendelkező fiatal felhasználók lehetnek majd azok, akik hirdetésbefogadással ingyenesen lebeszélhető perceket és szöveges üzeneteket kaphatnak - olvasható az ICT Press hírügynökség weboldalán.
Az okostelefonok növelni fogják a hagyományos internet hirdetési bevételeit. A mobil hirdetések eloszlása tekintetében pedig azt jósolja a Berg Insight, hogy nagy része a mobilkészülékeken keresztül internetezőktől fog származni. Az interneten hirdető cégek számára ezért létfontosságú lesz, hogy olyan kreatívokat készítsenek, melyek minél több készüléken és kijelzőn jeleníthetők meg.
A piacelemző szerint a "tétlen" képernyő óriási hirdetési lehetőségeket hordoz magában, hiszen felhasználók döntő többsége szinte mindenhová magával viszi mobilkészülékét és naponta többször is ellenőrzi annak kijelzőjét. A tétlen képernyőbe ágyazott hirdetések kiaknázása robbanásszerű hirdetési növekedéshez vezethet - írja az ICT Press.