A fuvarozók idén májusban ugyanis literenként 10 forintos csökkentést kértek a gázolaj jövedéki adójából, azóta viszont már 16 forinttal csökkent a gázolaj ára. Mivel az Európai Bizottság nem járult hozzá az adócsökkentéshez, a fuvarozóknak más kedvezményeket adott a kormány. Ezeknek a visszavonására levélben kéri Veres János pénzügyminisztert a Levegő Munkacsoport elnöke. Lukács András azt javasolja a tárca vezetőjének, hogy az így megtakarított mintegy 9 milliárd forintot a tömegközlekedés támogatására fordítsa.
A kormány és a közúti fuvarozók közötti megállapodás felmondása magában kell hogy foglalja a már megadott kedvezmények eltörlését, így különösen a hétvégi kamionstop enyhítésének visszavonását. A szombaton is közlekedő kamionok fokozott balesetveszélyt idéznek elő az utakon és növelik a környezetszennyezést. A lazítás az államháztartásra is kedvezőtlenül hat, hiszen rontja a vasút versenyképességét, amely így szintén joggal tarthat igényt többlettámogatásokra. Továbbá nem kevés olyan település akad, amelyen a kamionok által sűrűn használt főutak haladnak keresztül. Az ott élőknek - többek között a 86-os út mentén lakó embereknek - így már nemcsak hétköznap okoz komoly gondot a hatalmas kamionforgalom, de immár munkaszüneti napon, szombaton is.
A kedvezmények megadása egyébként is tisztességtelen volt a gazdaság, illetve a társadalom többi szereplőivel szemben, hiszen ők semmiféle hasonló ellentételezést nem kaptak, sőt, a fuvarozóknak nyújtandó kedvezményeket ők kell hogy megfizessék. Még inkább tisztességtelen és a kormány részéről nehezen megmagyarázható lenne, ha még a kiváltó ok elmúltával is folytatódna a közúti fuvarozók többlettámogatása az egész társadalom rovására.