Hoffmann Antal, a Ligához tartozó Békés Megyei Közlekedési Szakszervezet tikára elmondta: a közgyűlés összehívásáról szóló meghívóban még első napirendi pontként a vezérigazgató visszahívása, a másodikban pedig az új vezető megválasztása szerepelt. A közgyűlés időpontjára azonban megváltozott a többségi tulajdonos, az államot képviselő Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. helyébe lépett Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács álláspontja, mert az új előterjesztésben már első napirendi javaslatként az szerepelt, hogy ne hívják vissza Szarvas Pétert.
A szakszervezeti vezető, aki kistulajdonosa a cégnek, egyben a vállalat felügyelő bizottságának is a tagja, elmondta: a javaslatot az igazgatóság 100 százalékos szavazati aránnyal elfogadta, így nem hívták vissza a vezérigazgatót.
Szarvas Péter tervezett leváltása ellen decemberben már tiltakozott a vállalat valamennyi szakszervezete, hasonló álláspontot képviselt a fideszes többségű Békés megyei és békéscsabai önkormányzat is. Szarvas Péter a Békés megye autóbusz közlekedéséért felelős vállalatnál korábban kirobbant olajbotrányok után, még az Orbán-kormány idején került a céghez, s azóta folyamatosan nyereséges gazdálkodást tudott felmutatni. A társaság, pénzügyi mutatóit tekintve, a Volán társaságok között az élvonalban szerepelt.