Magyar bringák bérelhetők Párizsban

Magyarországon gyártották a jövő hétvégén megnyíló párizsi VÉLIB kerékpárkölcsönző-hálózat biciklijeit - adta hírül vasárnap a Le Journal du Dimanche című francia újság.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A párizsi önkormányzat a közlekedési káosz enyhítésére és környezetvédelmi megfontolásokból jövő vasárnaptól 750 automata tároló helyen 11 ezer - félórára ingyen - bérbe vehető kerékpárt állít forgalomba a fővárosiak számára. A tervek szerint az év végére 20 ezerre növelik a bérbiciklik állományát és megduplázzák a kölcsönző állomásokat.

A hálózatot működtető egyik legnagyobb európai kommunikációs cég, a JCDecaux elnöke, Jean-Charles Decaux a lapnak elmondta: mind a 11 ezer kerékpár időben megérkezett a magyarországi összeszerelő üzemből. Az elmúlt hónapban naponta négy kamionnal érkeztek a Párizs közeli logisztikai központokba a francia Lapierre márka által tervezett járgányok, ahol mindegyiket külön ellenőrizték és előkészítették a forgalomba állításhoz.

Jövő héten indul a menet

A biciklik elhelyezése csak az utolsó pillanatban, jövő szombat éjféltől kezdve kommandó akcióra emlékeztetve 34 óra alatt fog megtörténni. Az utolsó kerékpárok két órával az avatás előtt kerülnek majd a helyükre. A tároló helyek átadását hétfő estig fejezik be.

"Az év elején a legtöbben azt mondták, hogy nem fog időre összejönni. De megcsináltuk" - állította büszkén a cég tulajdonosa. Egyetlen probléma akadt csak: elegendő kamiont találni Magyarország és Franciaország között a rohamtempóban történt szállításhoz.

#page#

A bicikliket a cég eredetileg 18 kilogrammosra tervezte, de mivel évente várhatóan 10 ezer kilométert fognak vele kerekezni a párizsiak egy átlagos használatú kerékpár évi 250 kilométeréhez képest, a nagyobb strapabíráshoz végül 22 kilogrammosak lettek.

Évente 29 euró

A bicikliket 29 euróért éves bérlettel lehet majd igénybe venni, amelyre eddig 7800 előfizetés érkezett. A cég az év végéig 200 ezer, hosszú távon pedig félmillió felhasználóra számít. A turisták érdeklődését a napi- és hetijegyek kelthetik fel (egy, illetve öt euróért), bár az önkormányzat nem a turistákra összpontosít.

A cél: a helyi lakosoknak alternatívát biztosítani a városi forgalmat állandóan megbénító autózás és a túlterhelt tömegközlekedési hálózat helyett. A kölcsönző állomásokon hitelkártyával lehet majd fizetni.

A napi, illetve heti bérlettel rendelkezők számára az első 30 perc ingyenes, a második 1 euróba kerül. A harmadik félóráért már 2 eurót kérnek, minden továbbiért pedig 4 eurót. A fokozatosan emelkedő tarifával a remények szerint elkerülhető, hogy órákra vagy egész napokra lefoglalják a bicikliket, és így mindig lesz elég szabad gép.

A VÉLIB lesz az első olyan tömegközlekedési eszköz, amely pénzt termel a párizsi önkormányzatnak. A JCDecaux ugyanis a pályázaton elnyert működtetési jogért fizet és cserébe reklámfelületeket kap az önkormányzattól, amelyeket tizenötszörös áron értékesít.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo