Lyukas gumis hölgyek az út mentén

Defektet színlelve tesztelték az autósokat, hogy megtudják, merrefelé élnek a legkészségesebb közép-európai polgárok. A Goodyear szerint nálunk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar autósok figyelnek egymásra, és szükség esetén készek segítséget nyújtani - derült ki a Goodyear, a világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártója által végzett regionális kutatásból, csattanós cáfolatát adva a magyar közlekedési kultúrával kapcsolatos negatív sztereotípiáknak. A reklámszándékot sem mellőző akcióról közölték, a magyarral egy időben végzett csehországi és szlovákiai felmérés szerint az ottani autósok korántsem ilyen készségesek.

A defekttűrő gumiabroncsok piacán úttörő Goodyear által megbízott tesztelők defektet színlelve két órán keresztül, összesen kilenc városban szondázták az autósokat. A felmérést a Goodyear megbízásából a Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég végezte el. Magyarországról Budapest, Debrecen, Győr, Pécs és Szeged vett részt a felmérésben, míg Csehországban és Szlovákiában Prága és Pozsony, illetve két kis falu, Zbuzany és Rovinka utcáin jelentek meg a Goodyear autói. Az első órában csupán az elakadásjelző háromszög, és az autó hátuljának támasztott pótkerék utalt a problémára, a második órában viszont a "szerencsétlenül járt" sofőrök (fiatal, csinos, de nem kihívóan öltözött hölgyek) aktívan - stoppolással, integetéssel - igyekeztek segítséget kérni.

Az udvariassági felmérés első órájában Budapest, Pozsony és Prága között nem voltak nagyságrendi különbségek, a megálló autók aránya mindhárom városban 1 százalék körül alakult. A felmérés második felében azonban tarolt Budapest: míg a cseh és a szlovák fővárosban az elhaladó kocsik mindössze 3,1, illetve 2,1 százaléka állt meg, az Egressy úton az autósok 6,3 százalék ajánlotta fel a segítségét. A cseh és szlovák eredményekhez hasonlóan teljesített Debrecen és Szeged, ahol a második órában az autósok 2,9, illetve 2,8 százaléka próbált segíteni a kerékcserében.

Győrben és Pécsett a Goodyear munkatársai német rendszámú autót használtak az udvariassági felméréshez - előbbi városban a határ közelsége miatt, míg utóbbi esetben az Európa Kulturális Fővárosa címmel járó fellendülő turizmusra gondolva.

Győrben még a budapestinél is jobb eredmények születtek: az első órában az autósok 2,7 százaléka állt meg - Győrben tehát csupán az elakadásjelző háromszög láttán többen ajánlották fel a segítségüket, mint Pozsonyban az út szélén integető, pórul járt tesztelőknek. Pécsett ezzel szemben csalódást hozott a felmérés. A két óra alatt elhaladó 1030 autóból mindössze 6 állt meg, 3-3 az első, illetve második órában - a segítséget nyújtó autósok aránya összességében tehát alig több mint fél százalék.

#page#

Az alig 700 lelkes közép-csehországi Zbuzany-ban, és a csallóközi, szlovák többségű Rovinkában (Csölle) végzett kutatás meglepő, felemás eredményt hozott. Míg a cseh eredmények igazolták azt a sztereotípiát, hogy a falvakban az emberek jobban figyelnek egymásra - Zbuzany-ban az autósok 14,4 százaléka állt meg a második órában -, a rovinkai eredmény a maga 0,7, illetve 1,2 százalékával messze elmarad még a fővárosok között utolsó helyen végzett Pozsony mutatóitól is.

További érdekességekről is beszámol a Goodyear.  Így: Magyarországon a megálló autósok 94,6 százaléka férfi volt. A második órában - amikor a tesztelők integetéssel próbálták felhívni magukra a figyelmet - a budapesti Egressy úton mindössze 30 másodperc telt az első autó megállásáig. Az egyébként az átlagosnál jobb eredményt produkáló Debrecenben a budapestinél jelentősen nagyobb forgalom mellett is 8 percet kellett várni a segítségre. Budapesten egy taxis és egy postaautó sofőrje is felajánlotta a segítségét. A megálló autósoknak a Goodyear hasznos ajándékkal - gumiabroncs-nyomásmérővel - kedveskedett.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo