A horvát kikötőkben közel 16 ezer hajó fér el a vízen és további ötezer a szárazdokkokban, és már 2006-ban is csaknem 14 ezer hajónak volt ezekben állandó kikötőhelye. Egyre többen érkeznek a partokhoz hajóval átutazóként, 2003-tól négy esztendő alatt csaknem megduplázódott a kikötőkben eltöltött vendégéjszakák száma, derül ki a Horvát Idegenforgalmi Közösség adataiból.
A kikötő-üzemeltetéssel foglalkozó horvát ACI hajózási társaságnak 21 jachtkikötője van a partok mentén, de az összesen 5700 férőhelyen már csaknem 3800 hajónak van állandó engedélye, ezért ma már nem ritka a "sorban állás" az újonnan érkező vízi járművek között. Az ACI tapasztalatai szerint folyamatosan nő a 30 méternél is hosszabb, sőt akár 150 métert is meghaladó óriáshajók vagy megajachtok száma, de ezek fogadására még szűkösebb a lehetőség.
A valódi luxuskategóriába tartozó, 10 millió eurós értéknél kezdődő nagyhajók mérete meghaladja a kikötői kapacitásokat, 20 évvel ezelőtt ugyanis 8 méter volt az Adrián hajózó járművek átlagos hossza, ma már viszont meghaladja a 12 métert. A horvát kikötő-üzemeltető társaság ezért is kezdett nagyarányú bővítésekbe a legfelkapottabb városokban.
Kifejezetten a megajachtok fogadására épül amerikai közreműködéssel egy új, 80 millió eurós fejlesztéssel megvalósuló kikötő Sibenikben. A Prgin Hajózási Központ és a luxusjacht-kikötőket fejlesztő és irányító amerikai Island Global Yachting együttműködésével készül a Mandalina Megayacht kikötő, amely akár 80-100 méteres óriáshajóknak is helyet tud adni. A hatalmas vízi járművek mellett egy kisebb hajók fogadására is alkalmas, 400 férőhelyes jachtkikötőt is építenek, és bevásárlóközpont, éttermek, sportpályák és wellness központ kialakítását is tervezik, mindezt egy már üzemelő luxushajószerviz közelében.