A tavalyi évben 12 százalékkal növelte outsourcing ügyfeleinek számát a több mint 60 ezer magyarországi munkavállaló bérét számfejtő NEXON. "A munkáltatói járulékok és a béren kívüli juttatások adóterhének szeptemberi megváltoztatása önmagában is nagy adminisztrációs terhet jelentett a magyarországi vállalatok számára. Emellett az e-bevallás formátumára vonatkozó előírásait 23 alkalommal módosította az adóhatóság. Ezt a tempót csak kevesen tudták tartani" - mondja Ocskay Szilárd, a NEXON ügyvezetője. A humáninformatikai piacot vezető NEXON ugyanakkor 16%-kal növelte árbevételét. Ennek mintegy 40%-a már bérügyviteli outsourcingból származik, melynek részesedése a teljes portfolióból 16%-al nőtt az előző évhez képest.
A NEXON forgalmának 41%-át továbbra is a bérügyviteli rendszer adja. A nexONBÉR szoftvert a vállalat olyan új ügyfeleknél vezette be, mint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kara, vagy a Zollner Elektronik.
Dinamikusan növekedett a NEXON 2004. elején létrehozott oktatási üzletága is. A nexONEDU háromszorosára növelte részesedését a vállalat árbevételéből. A fejlődés jórészt annak köszönhető, hogy a NEXON menedzsmentje az oktatóközpont által kínált tanfolyamokat összehangolta a tavalyi évben megkezdődött szoftverfejlesztésekkel. Így a nexONHR humánerőforrás-gazdálkodási szoftverbe beépülő funkciókkal párhuzamosan a nexONEDU kínálatában megjelentek a kompetencia rendszerek kialakításához, a munkakörelemzéshez, a teljesítménymenedzsmenthez szükséges ismereteket átadó tréningek.
"Az elmúlt 20 év alatt értékes tudás gyűlt össze vállalatunknál, amit szeretnénk megosztani ügyfeleinkkel. Ezért ismereteinket beépítjük szoftvereinkbe, valamint megismerhetővé tesszük tanfolyamainkon. A NEXON termékei és szolgáltatásai így a humánügyviteli folyamatok átfogó, stratégiai megközelítésén alapulnak, aminek köszönhetően sokkal többet érnek partnereink számára" - mondta Ocskay Szilárd, aki szerint a NEXON a tudásalapú növekedésnek köszönheti vezető helyét a piacon.
Az ügyvezető hozzátette, 2007-ben a vállalat újabb funkciókkal fogja gazdagítani HR rendszerét. Így elkészül a teljesítményértékelés-, valamint a képzés és fejlesztés modul, és az önállóan is értékesített nexONJOB toborzás-kiválasztás modul is tovább fejlődik. A NEXON vezetése ebben az évben 15-20%-os növekedéssel számol, amiben nagy szerepet játszik majd a bérügyviteli outsourcing erősödése, hiszen várható, hogy az e-bevallás kiterjesztésével párhuzamosan folytatódik az a tendencia, hogy a cégek kiszervezik az alaptevékenységükhöz szorosan nem kapcsolódó feladatokat.
A 200 főt foglalkoztató cég 2006. évi nettó árbevétele meghaladta a 2,3 milliárd forintot. A NEXON 1996 óta rendelkezik ISO 9001 minősítéssel, 2002-ben pedig - a szoftver termékek kategóriában elsőként - megkapta a legmagasabb szakmai felkészültséget elismerő Microsoft Gold Certified Partner címet. A NEXON ma kilenc magyarországi telephelyén 3000 ügyfél és több mint 1 millió munkavállaló igényeit szolgálja ki.