Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője a költözködéssel kapcsolatban elmondta: a vasúttársaság igazgatósága már 2003. szeptemberében elfogadta azt a beruházási javaslatot, amely az iker- és dízel motorkocsi karbantartás fejlesztését az ország két pontján kívánta koncentrálni. Az elkészült szentesi műhely mellett a budapesti Rákosrendező pályaudvarhoz közeli istvánteleki beruházás azonban forráshiány miatt nem tudott teljesen megvalósulni.
A kormányzati negyed építéséhez kapcsolódóan a MÁV, egy a Kincstári Vagyoni Igazgatósággal 2007. augusztus végén kötött szerződéssel az állam számára értékesítette a Nyugati pályaudvar Podmaniczky utcai oldalán fekvő 47 hektáros területét. A vasúttársaság a szerződésben vállalta, hogy 4,4 milliárd forint vételárelőleg fejében kiüríti a Podmaniczky utcai oldalon található irodákat és műhelyeket.
A MÁV gépészeti funkciót ellátó műhelyek az ingatlan vételárának mintegy egynegyedéért Istvántelekre kerülnek, az értékesített területen található többi szervezeti egység a vasúttársaság székházába, illetve a társaság más telephelyeire költözik. A kitelepített funkciók jelentős része nem kötődött a vasútállomáshoz, így az utasok nem tapasztalhatnak változásokat a Nyugati pályaudvaron - hangsúlyozta Sigulinszki Tibor.
A MÁV mozdonyainak és vasúti kocsijainak javítását a Gépészeti Üzletágtól 2008. január 1-jén a MÁV Zrt. tulajdonában álló, újonnan alakított MÁV-Trakció Zrt. és MÁV Gépészet Zrt. vette át.