Késik a négyszázezres autó?

Egyre valószínűbb, hogy a világ legolcsóbb - 2300 dollárba kerülő - népautójának kikiáltott indiai Tata Nano - nem jön a tervek szerinti időben vagy árért a piacra. Az üzem építése napok óta áll, körülötte harci helyzet alakult ki, mert a gyártóbázis, azaz a nyugat-bengáliai Singur környékén élő parasztok részben nem fogadják el földjeik kisajátítását a gyárterülethez, részben határozottan keveslik a cserében felajánlott pénzt és a helyszínen tiltakoznak, az utóbbi napokban megtámadják az üzemen dolgozókat, a létesítményt.

 A gyártó vezetője már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ami megdrágítja, mi több, eleve veszteségessé teheti a gyártást, nem is szólva az egyéb költségek amúgy is gyors emelkedéséről. Eddig 350 millió dollárnyit ölt a Tata cég a projektbe, az eredeti elképzelés szerint már októberben elkészültek volna az eső kocsik. India több állama most jelezte, hogy szívesen otthont adna a Nano gyártóbázisának, hiszen óriási az igény az olcsó autóra, a lakosok milliói cserélnék le kétkerekű vagy elaggott négykerekű járműveiket a miniautóra.

A autógyártó még reménykedik, hogy normalizálódik Singurban a helyzet, de a megfigyelők szerint India nemzetközi megítélése, mint kedvező befektetési terület, alighanem komoly csorbát szenvedett.

A gyártó vezetője már fontolgatja, hogy más helyre viszi a termelést, ami megdrágítja, mi több, eleve veszteségessé teheti a gyártást, nem is szólva az egyéb költségek amúgy is gyors emelkedéséről. Eddig 350 millió dollárnyit ölt a Tata cég a projektbe, az eredeti elképzelés szerint már októberben elkészültek volna az eső kocsik. India több állama most jelezte, hogy szívesen otthont adna a Nano gyártóbázisának, hiszen óriási az igény az olcsó autóra, a lakosok milliói cserélnék le kétkerekű vagy elaggott négykerekű járműveiket a miniautóra.

A autógyártó még reménykedik, hogy normalizálódik Singurban a helyzet, de a megfigyelők szerint India nemzetközi megítélése, mint kedvező befektetési terület, alighanem komoly csorbát szenvedett.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo