A tegnap esti teherállásoknál mért lehajlások rendre kicsivel alacsonyabbak voltak, mint a tervezett érték. Eddig minden rendben van. A híd pont olyan, ahogyan terveztük - mondta Rapkay Kálmán. Hozzátette: amikor a legtöbb teherautó állt a hídon, akkor sem hajlott meg a szerkezet fél méternél jobban.
A híd leghosszabb szakaszát két éjjel tesztelik, a szombati próba után vasárnap is teherautók vonulnak a szerkezetre - mondta az igazgató. A próba során összesen 42, homokkal megrakott teherautót engednek a hídra, ezeknek összsúlya egyenként 43 tonna. A méréseket azért éjszaka végzik, hogy a napsütés okozta hőmérséklet-különbség a híd teteje és alja között ne befolyásolja a mérési eredményt.
A híd többi részét is teherautókkal tesztelték. A kamionok ilyen jellegű használata egyébként nem szokatlan: a kőröshegyi völgyhidat és a dunaújvárosi hidat is így próbálták ki - mutatott rá a szakember. Jelenleg azzal számolnak, hogy szeptember végén, október elején elindulhat a forgalom a hídon.
A Megyeri híd műszaki átadása szerdán kezdődik. A vizsgálat körülbelül három hétig tart majd. A műszaki átadás után a hatóságnak kell megállapítania, hogy elindulhat-e a forgalom. Ez az utolsó határozat három héten belül jogerőre is emelkedhet.
A Hídépítő Zrt. 2006-ban kezdte el a híd építését. Az úgynevezett ferdekábeles szerkezetben a 100 méter magasságú pilonokból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az 51. elemet már csak hegesztették a két utolsóhoz. A híd része az M0 körgyűrű északi Duna hídjának, amely a 2. számú főúttól indul, majd áthalad a Szentendrei szigeten és a Szentendrei Duna-ágon is. Együttesen 1862 méter hosszú. A Megyeri hídnak nevezett fő-Duna-ági híd ebből 591 métert tesz ki.