Így segíthet az internet egy válllakozás fejlesztésében

Az econet consultants európai tanácsadó cég az Európai Parlament által meghirdetett innovációs verseny „Vállalkozásfejlesztés újszerű, internetes technológiák használatával" kategóriájának nyertese lett.

 


Vicue Gábor

A Brüsszelben megrendezésre kerülő díjátadó ceremónia elnökei az Európai Bizottság alelnöke - Neelie Kroes, az Európai Parlament alelnöke - Alexander Alvaro és a Kutatási és Energiaügyi Bizottság elnöke - Amalia Sartori voltak.

A pályázók között volt az econet consultants, mely európai egyik vezető tanácsadó cége az innováció finanszírozás területén. A cég 20 éves vállalkozásfejlesztési tapasztalatával, a magyar kollégái segítségével kidolgozott „OpenFunding Platform"-ja a nyertes pályamunkák egyike lett.

Az „OpenFunding Platform" célja, hogy az internet segítségével virtuális közösséget hozzon létre és ott a meglevő finanszírozási forrásokat (mely lehetnek befektetői, banki, állami-, EUs- és/vagy egyéb magánforrások) egyszerű és gyors módszerekkel juttassa el a vállalkozásokhoz.

Az Európai Bizottság díját június 22-én Brüsszelben vehette át Sanyu Karani, az econet consultants alapítója és Vicze Gábor, az econet consultants magyarországi ügyvezetője.

Sanyu Karani és Vicze Gábor a díjátadót megelőzően a European Digital Assembly keretein belül megrendezésre kerülő Innovation and Entrepreneurs workshop-on (Innovációs és Vállalkozói Műhely) is részt vehettek. Az „OpenFunding Platform" implementálása várhatóan a nyáron fog megkezdődni. Magyar nyelven előreláthatóan 2012 végétől válik elérhetővé az „OpenFunding Platform".

Európa 2020
Az Európai Bizottság 2010 márciusában mutatta be az „Európa 2020" stratégiát, melynek egyik fő eleme a Digital Agenda (Digitális Menetrend). A Digitális Menetrend legfőbb célja a fenntartható gazdasági növekedés elérése és az egységes digitális piac megteremtése. Ezen célok elérésének érdekében, az Európai Bizottság Információs Társadalomért és Médiaügyekért felelős főigazgatósága (DG Infso) innovációs versenyt hirdetett meg. A verseny célja olyan koncepciók kiválasztása volt, melyek az internet lehetőségeinek kiaknázásával biztosítanak támogatást az európai vállalkozások fejlődésének felgyorsításához.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo