Az ukrán lapértesülésekre hivatkozó, többszöri áttételen keresztül eljutó megnyilatkozásoknak éppen az ellenkezője igaz. A System Consulting által Ukrajnából importált és az MVM VK által a közüzemi fogyasztók számára megvásárolt villamos energia nem drágítja, hanem éppen csökkenti a közüzemi fogyasztói árakat. Az MVM és a System Consulting között 1994-ben megkötött, többször módosított, 250 MW + 100 MW opciós szállításra vonatkozó szerződés 2015-ig érvényes. A szerződés alapján megvásárolt villamos energia beszerzési ára kedvezőbb, mint a más lehetséges beszerzési források árai.
Ha a közüzemi nagykereskedőnek a System Consulting Zrt.-től megvásárolt évi 2,1 TWh villamos energiát más forrásból kellene beszerezni, akkor az évente mintegy 20 milliárd forint többletkiadással járna, azaz ennyivel több terhet kellene viselni a közüzemi fogyasztóknak. Ez a többlet - profitként - a kereskedőknél vagy esetlegesen külföldi fogyasztóknál jelenne meg. A szerződés így a közüzemi portfolió értékes eleme, a Paksi Atomerőmű és a Mátrai Erőmű mellett a kedvező árú hazai ellátás meghatározó tényezője. Ezen források bármelyikének kiesése a közüzemi (lakossági) fogyasztóknál lényegesen nagyobb áremelkedést tenne szükségessé, mint amit a piaci ármozgások egyébként indokolnak.
A jelenlegi hazai árampiacon tapasztalható trendek a teljes, 350 MW-nyi szerződéses volumen közüzemre történő további lekötését teszik szükségessé. A versenypiaci fogyasztók tömeges visszalépése a közüzemi ellátás körébe indokolja, hogy a hazai ellátás biztosítása érdekében a teljes mennyiség a közüzemi szerződéses portfolió része maradjon.
A 2015-ig hatályos hosszú távú megállapodás eladók általi esetleges egyoldalú felmondása ellentétes lenne a nemzetközi joggyakorlattal is. A magánjogi szerződés keretében érkező villamos energia a hazai közüzem ellátásához szükséges. A szerződő fél (a System Consulting) ráadásul a majdani szállítások érdekében jelentős beruházásokat végzett el a villamos energiát termelő ukrajnai burstini erőműben és a villamos energia szállító hálózaton. Ezen beruházások megtérülése a szállítások által biztosított. Abban az esetben, ha a megállapodás teljesítése valamilyen okból ellehetetlenülne (például más kereskedőnek ítélnék oda a határon keresztüli szállítás jogát), úgy ezen szállítások hasznát más kereskedők élveznék - ami szintén ellentétes a normál üzleti gyakorlattal.
Az MVM számára világos, hogy bizonyos üzleti körök az Ukrajnából Magyarország irányába folytatott áramszállítások alapvető átrendezésében érdekeltek, de az ország nemzeti villamos társaságcsoportjaként valamennyi magyarországi közüzemi (lakossági) villamosenergia-fogyasztó kedvező áron történő, biztonságos ellátását tartja elsődlegesnek, és ekként cselekszik üzleti tevékenysége során.