Ha a leépítések elkerülhetetlenné váltak is, talán nem túl utópisztikus célnak tűnik a vállalat alkalmazásában maradt dolgozók biztonságérzetének ismételt megteremtése, elkötelezettségének fejlesztése és ezzel legfőbb célként a munka hatékonyságának növelése. Az amerikai Dale Carnegie & Associates 15 évre szóló képviseleti szerződést írt alá a belga-magyar CDA-Csoporttal, így több év kihagyás után ismét a magyar cégek fejlődését szolgálhatják a közel 100 éve számtalan sikeres szervezet által alkalmazott Dale Carnegie vállalat-fejlesztési technikák.
Az elmúlt hónapokban szinte örökzöld témává váló gazdasági válságról elsőként leggyakrabban a költségcsökkentés jut a vállalatvezetők eszébe - ezek között is főleg a HR költségek megkurtítására kerül sor. Kérdés, hogy a vállalat hosszú távú érdekeit szolgálja-e, ha a nehéz időkben a legfontosabb "vagyonát", az emberi erőforrást elhanyagolja.
"Talán nem a legoptimálisabb lélektani pillanatban kezdte meg működését a teljesen új csapattal felállt Dale Carnegie Magyarország, hiszen a gazdasági válság költségcsökkentései között szinte mindenhol az első helyen szerepelnek a HR költségek, sőt hónapok óta a tömeges leépítésektől hangos a sajtó. Mégis hiszünk abban, hogy a hosszú távon felelősen gondolkodó vállalatvezetők felismerik: a legfontosabb erőforrásuk az elkötelezett munkavállaló" - mondta Dicsőfi Balázs, a Dale Carnegie Magyarország vezető tanácsadója.
Fejlesztésben kell gondolkodni
A költségcsökkentések idejét éljük. A vállalatok sokszor gyors és olcsó "instant" eszközöket keresnek, amelyekkel azonnali bajaikra keresik az írt. Sokan egy, maximum kétnapos tréningeket vásárolnak, és azt várják tőle, hogy ettől aztán egy csapásra megoldódik minden bajuk. "Magyarországon a vállalatok többsége még mindig tréningek vásárlásában gondolkodik és nem fejlesztési folyamatokban - ez az a szemlélet, aminek a formálásában a Dale Carnegie aktív szerepet kíván betölteni."
A Dale Carnegie folyamat - az ügyvezető szerint - nem hagyományos képzési módszertan. Ennek ellenére a procedúra ismerősen kezdődik: a Dale Carnegie módszer is a vállalat jelenlegi helyzetéből és a megfogalmazott célokból kiindulva, az ügyféllel közösen, workshop keretei között határozza meg a fejleszteni kívánt területet. Ami a többletet jelenti más tréning és szervezetfejlesztő cégekhez képest, hogy az így meghatározott cél elérésére a rendelkezésre álló, évtizedek alatt számtalanszor, a világ sok országában kipróbált, több mint 150 tréningmodulból rövid idő alatt testreszabott vállalati megoldásokat dolgoznak ki.
Az ügyvezető a terveiről még annyit elárult, hogy a gazdasági válságból kivezető úton nem csupán a világhírű módszerrel és eszközrendszerrel szeretné segíteni a magyar vállalatokat, de hamarosan a cég honlapján hozzáférhetőek lesznek a cégmentő csomagnak hívott ajánlatok is.
"Hívhatjuk ezt akciónak is, bár én nem szeretem ezt a szót használni ebben az esetben. - fejti ki az ügyvezető - Mi itt a Dale Carnegie Magyarországnál úgy gondoltuk, hogy a rendelkezésünkre álló eszközeink felhasználásával, mi is hozzá szeretnénk járulni gazdasági válság leküzdéséhez, és ahhoz, hogy minél több magyar cégnél dolgozzanak elkötelezett, lelkes és hatékony munkatársak."
Csak az taníthat, aki gyakorlatban már bizonyított
Nemzetközi elvárás, hogy a Dale Carnegie tréneri csapatába csak olyan vállalati szakemberek kerülhetnek be, akik már bizonyított üzleti eredményekkel rendelkeznek. Ez Magyarországon azt jelentette, hogy 42 jeletkezőből a szigorú, ISO minősített folyamat során 11 trénert választottak ki, akik amerikai Master trénerek vezetésével 20 hetes intenzív tanfolyamon ismerték meg a módszereket és folyamatokat, és választották ki a számukra megfelelő szakterületeket, ahol tréninget fognak tartani.
A nagyvállalati célcsoportnak fejlesztett több mint 150 modulból álló testre szabott vállalati megoldások mellett a cég négy Mesterkurzust és egy kifejezetten Kis - és Középvállalatokra fejlesztett Management Akadémiát is jegyez kínálata között olyan fontos területeket felölelve, mint a kommunikáció és hatékony emberi kapcsolatok, a vezetés, az értékesítés, vagy a prezentáció. Mindezek természetesen hozzáférhetőek un. nyitott tréningként, amelyen magánemberként bárki részt vehet, de vállalati csoportok számára kedvező feltételek mellett dolgozzák ki a szakértők a megfelelő kombinációt.