A rendszernek két fő komponense van: az egyik az InSite Knowledge Management, egy kereső motor, mely segítségével az Avaya "megoldás" adatbázisában könnyen lehet keresni. Ennek segítségével az Avaya-nál felhalmozott problémamegoldási eljárások és módszerek könnyen elérhetőek a rendszergazdák számára. A másik az úgynevezett HealthCheck, egy diagnosztikai eszköz, amely elemzi és felismeri az Avaya kommunikációs rendszerében megjelenő esetleges problémákat.
A kereső motor egy teljesen új technológiát alkalmaz, melynek használatával a távközlési menedzserek és IT szakemberek gyorsan megtalálhatják és használhatják a korábban csak Avaya mérnökök számára hozzáférhető tartalmakat, dokumentációkat a több mint 28 ezer cikkből.
A rendszer folyamatosan önmagát fejleszti, mivel archiválja valamennyi kérdést és választ abból a célból, hogy a jövőben a hasonló témájú kérdések esetén még gyorsabban biztosítsa a megfelelő válaszokat.