A COOP csoport a negatív gazdasági körülmények ellenére is 10 %-kal, 400-ról 440 milliárdra tudta növelni a bruttó árbevételeit. A fogyasztás és a kereskedelmi forgalom visszaesése miatt a csoportnak 500 millióval csökkent a nyeresége a 2007-es évben, így a 2006-ban elért 4 milliárdos nyereség 2007-ben 3,5 milliárdra csökkent. Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója az idei évben már pozitív változásokat vár, 10-12 %-os árbevétel növekedés. Mindezt annak ellenére, hogy a külföldi tulajdonú hard discontok igen nagy számban elszaporodtak Magyarországon.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke újságírói kérdésre kifejtette, hogy a mai gazdasági környezetben nehéz hosszútávra tervezni. Véleménye szerint a magyar gazdaságnak a legnagyobb problémát az okozza, hogy a rendszerváltást követően a környező országoktól eltérően a magyar kereskedelemmel párhuzamosan a termelés is eladásra került. A nehéz gazdasági környezet ellenére a közel 5 ezer boltot ellátó COOP üzletlánc az idei évben 10-12%-os árbevételi növekedést vár, amelynek során elérhetővé válik az akár 500 milliárdos árbevételi szint is.
Murányi László arról is beszámolt, hogy a múltévben megkezdett fejlesztések az idei év során is folytatódnak. Több mint 2 milliárd forintot szánnak a 2008-as évben új boltok építésére, régiek felújítására, logisztikai valamint informatikai rendszerük fejlesztésére.
Társadalmi felelősségvállalás
A sajtótájékoztató második felében Csepeli Lajos több megjelent olimpikon társaságában beszélt a COOP korábbi illetve jövőbeli társadalmi felelősség vállalási stratégiájáról.
Elmondta, hogy a COOP gazdasági csoport a társadalmi szerepvállalásán belül kiemelt hangsúlyt fektet az oktatás területére. A csoport tulajdonát képező kecskeméti ÁFEOSZ Kereskedelmi Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium mellett a Szolnoki Főiskolával is szoros együttműködést sikerült kialakítaniuk.
Mint kifejtette, a COOP mint a Magyar Olimpiai Csapat Arany Fokozatú főtámogatója évek óta a magyar sport egyik legbőkezűbb pártfogója, sőt az anyagi támogatás mellett, az olimpia népszerűsítésére a Magyar Olimpiai Bizottsággal együtt 2008 nyarán 126 települést érintő roadshow sorozatot is szerveznek.