Hard diszkontokkal harcol az olimpiai csapat támogatója

COOP éves közgyűlésének sajtótájékoztatóján 2008. május 30-án Budapesten a vezetők bizakodásuknak adtak hangot a 2008-as évet tekintve. A 100 %-ban hazai tőkével, 3000 franchise rendszerben működő bolttal rendelkező magyar üzletlánc az idei évben tovább erősítette a pozícióját a hazai kereskedelmi piacon.

A COOP csoport a negatív gazdasági körülmények ellenére is 10 %-kal, 400-ról 440 milliárdra tudta növelni a bruttó árbevételeit. A fogyasztás és a kereskedelmi forgalom visszaesése miatt a csoportnak 500 millióval csökkent a nyeresége a 2007-es évben, így a 2006-ban elért 4 milliárdos nyereség 2007-ben 3,5 milliárdra csökkent. Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója az idei évben már pozitív változásokat vár, 10-12 %-os árbevétel növekedés. Mindezt annak ellenére, hogy a külföldi tulajdonú hard discontok igen nagy számban elszaporodtak Magyarországon.

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke újságírói kérdésre kifejtette, hogy a mai gazdasági környezetben nehéz hosszútávra tervezni. Véleménye szerint a magyar gazdaságnak a legnagyobb problémát az okozza, hogy a rendszerváltást követően a környező országoktól eltérően a magyar kereskedelemmel párhuzamosan a termelés is eladásra került. A nehéz gazdasági környezet ellenére a közel 5 ezer boltot ellátó COOP üzletlánc az idei évben 10-12%-os árbevételi növekedést vár, amelynek során elérhetővé válik az akár 500 milliárdos árbevételi szint is.

Murányi László arról is beszámolt, hogy a múltévben megkezdett fejlesztések az idei év során is folytatódnak. Több mint 2 milliárd forintot szánnak a 2008-as évben új boltok építésére, régiek felújítására, logisztikai valamint informatikai rendszerük fejlesztésére.

Társadalmi felelősségvállalás

A sajtótájékoztató második felében Csepeli Lajos több megjelent olimpikon társaságában beszélt a COOP korábbi illetve jövőbeli társadalmi felelősség vállalási stratégiájáról.

Elmondta, hogy a COOP gazdasági csoport a társadalmi szerepvállalásán belül kiemelt hangsúlyt fektet az oktatás területére. A csoport tulajdonát képező kecskeméti ÁFEOSZ Kereskedelmi Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium mellett a Szolnoki Főiskolával is szoros együttműködést sikerült kialakítaniuk.

Mint kifejtette, a COOP mint a Magyar Olimpiai Csapat Arany Fokozatú főtámogatója évek óta a magyar sport egyik legbőkezűbb pártfogója, sőt az anyagi támogatás mellett, az olimpia népszerűsítésére a Magyar Olimpiai Bizottsággal együtt 2008 nyarán 126 települést érintő roadshow sorozatot is szerveznek.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo