A tárca tájékoztatása szerint döntésre a MÁV által benyújtott javaslat jogi és közbeszerzési szempontból történő alapos felülvizsgálata után kerülhet sor. A MÁV Zrt. - mozdonypark-modernizációs programjának keretében - 2007. szeptember elején indított közbeszerzési eljárást 25 darab, és opcionálisan további 25 darab kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzésére. A mozdonybeszerzést a jelenlegi mozdonypark műszaki állapota és a változó piaci igények indokolták.
A 25 és plusz opcionálisan további 25 korszerű, kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzésére megindított közbeszerzési eljárás részvételi szakaszának eredményét a MÁV Zrt. 2007. november 12-én kihirdette. Ennek alapján a MÁV Zrt. ajánlattételre a Bombardier Transportation GmbH-t kérte fel. A másik két jelentkező - Siemens és az Alstom - pályázata a közbeszerzési törvény előírásainak nem felelt meg minden szempontból, így azokat érvénytelennek minősítették. Az első ajánlat beadási határideje 2007. december 19. volt, majd ezt követték a gyártóval folytatott ártárgyalások.
A mozdonyok beszerzésével összefüggő közbeszerzési eljárás tárgyában - több egyeztetési kört követően - a MÁV Zrt. május közepén folytatta a tárgyalásokat az ajánlattevővel, a Bombardier Transportation GmbH-val. A tárgyalások a MÁV Zrt.-nek a piaci lehetőségekhez képest kedvező árat sikerült elérnie.
Az univerzálisan felhasználható új, kétáramrendszerű villamos mozdonyok korszerűbb és versenyképesebb szolgáltatást tesznek lehetővé. Az új kétáramrendszerű villamos mozdonyok a tervek szerint elsősorban a minőségi távolsági és nemzetközi vontatási feladatok ellátása tekintetében növelik majd jelentősen a szolgáltatási színvonalat. Alkalmasak arra is, hogy az osztrák határon mozdonyváltás nélkül lehessen közlekedni. A mozdonyok beszerzése eredményeként érkező első két új mozdony a tervek szerint 2009 nyarán érkezne, a többi pedig 2010 végéig folyamatosan állna forgalomba.