A Photo Marketing Association (PMA) szakkiállításán a HP több olyan kiskereskedelmi fotónyomtatási megoldást és -szolgáltatást is bemutatott, amelyekkel az otthoni fehasználók személyre szabhatják fotóikat és egyedi kreatív anyagokat publikálhatnak, a kiskereskedelmi vállalatok pedig csúcshatékonysággal végezhetik munkájukat.
Tekintve, hogy három analóg-digitális átállás már jelenleg is zajlik - a filmgyártás, a telefónia és a televíziózás terén - és mind több analóg folyamat alakul át digitálissá (pl. a könyvkiadásban), a digitális tartalom mennyisége gyors ütemben nő.
Az IDC ágazati elemző cég arra számít, hogy a következő években a korábbi volumen hatszorosának megfelelő új információ jelenik meg a "digitális univerzumban" évente: az információ összmennyisége 161 milliárd gigabájtról várhatóan 988 milliárd gigabájtra nő a 2006 és 2010 közötti időszakban. A 2006-ban létrehozott, rögzített és replikált digitális információtömeg mintegy 3 milliószor több, mint a könyvnyomtatás feltalálása óta megírt könyvek információinak összessége.
Az ebben rejlő lehetőséget felismerve a HP stratégiát dolgozott ki a létrehozott és a ténylegesen publikált, fogyasztható tartalom között húzódó szakadék áthidalására:
Segít ügyfeleinek létrehozni, elérni, kezelni és publikálni tartalmaikat
Új publikálási lehetőségeket teremt
A web és szoftvereszközök felhasználásával támogatja a teljes tartalomkészítési, -kezelési és -publikálási környezetet. Ezeket a képességeket a gyorsan bővülő vertikális piacokon is alkalmazza. A programot a HP Képalkotási- és Nyomtatási Üzletágán (IPG) belül tavaly ősszel létrehozott Webszolgáltatási és szoftverüzletág irányítja.
"Egész egyszerűen azt szeretnénk, ha ügyfeleink életre kelthetnék a gazdag tartalmakat" - nyilatkozta David Murphy, a HP Webszolgáltatási és szoftverüzletágának alelnöke. "Nyomtatási márkánkat világklasszis szoftverekkel és webes eszközökkel ötvözve több milliárd dolláros üzletágat hozunk létre a tartalomkészítéstől és -kezeléstől a publikáláson át a fogyasztásig húzódó, átfogó digitális ellátási lánc támogatására."
A digitális átalakulás ösztönzése
A digitális tartalomkészítés és a publikálás közötti szakadék a digitális fotózás piacán a legnyilvánvalóbb, ahol óriási különbség van az elkészített és a publikált vagy kinyomtatott képek mennyisége között.
E különbség áthidalása érdekében a HP eszközöket biztosít ügyfeleinek fotóik személyre szabásához és a testreszabott kreatív tartalom publikálásához. A kiskereskedelmi fotókörnyezetben a cég segít digitális publikációs központtá alakítani a hagyományos fotólaborokat. Az új környezet a hagyományos nyomatokon túl a gazdag digitális tartalmak - pl. fotóalbumok, poszterek, naptárak és más kreatív fotótermékek - készítését is támogatja.
A HP az elmúlt év tavaszán megújította kellékanyag-portfólióját annak érdekében, hogy az ügyfeleknek szélesebb választási lehetőséget és jobb ár-érték arányt nyújtson, valamint hogy lényegesen egyszerűsítse a kellékanyagok beszerzését. Az új árazású és színkódokkal jelölt csomagolásban mindenki könnyedén megtalálhatja a nyomtatási igényeinek leginkább megfelelő tintapatront, sőt mostantól az adott patronnal kinyomtatható oldalak számát is megtudhatja a dobozokról.